Alla inlägg under oktober 2012

Av Jenny - 9 oktober 2012 08:36

Jag sitter och läser allt möjligt som jag bara kan hitta på internet om tecken på förlossning. Nu verkar det vara precis lika varierande som antalet graviditeter så något svar får man inte direkt, många känner förvärkar, kraftigare sammandragningar eller får dålig mage eller, det är några exempel som jag hittat.

Har jag några tecken på att det verkar vara på G såhär 9 dagar innan BF? Kort svar: -Nej...

Jag känner varken sammandragningar eller förvärkar... Tycker heller inte att magen har blivit dålig... så när jag läser så kan jag bara konstatera att jag inte har direkt något annat tecken på att förlossningen närmar sig annat än att jag känner ett tryck nedåt och misstänker att bebisen börjar fixera sig. Som tur är så verkar många inte känna av några tecken innan utan bara när det startar, annars hade jag nästan trott att det aldrig skulle vara på G...


Men jag fortsätter att googla :) Får börja fylla upp mitt schema så jag inte har så mycket tid till att bara sitta hemma och rulla tummarna.

Av Jenny - 8 oktober 2012 19:34

som Per kallar jordmoren (barnmorskan) ska vi till i morgon. Ser riktigt mycket fram emot det, inte för att jag tror jag kommer att få höra något väldigt speciellt men det känns ändå bra. Har funderat på om man kan få bli kollad, d.v.s om hon kan kolla livmodertappen om den är helt intakt eller om det är något på G. Sen vill jag få bekräftat om det är som jag tror att bebisen börjar vara fixerad.


Vet inte vad annars som sker, det händer ju otroligt lite i mitt liv just nu. Sitter i soffan och ruvar, eller så blir det någon tur till hundskogen eller affären...

Har beställt både hundmat och tofflor men inte fått något av det än. Hoppas hundmaten kommer imorgon, Tia är nämligen helt utan... Så jag kanske får lov att svänga förbi djurbutiken imorgon och köpa lite Barf till henne. (Barf är fruset rått kött).

På onsdag så blir det nog att hämta barnvagnen och babyskyddet. Sen ska vi hinna med att kolla upp en hundbur, vi behöver en ny till volvon så vi kan få plats med både barnvagn och hunden.


Känner mig ganska klar, men har fortfarande en hel del småfix kvar... Skulle ha sytt ihop det sista på koftan som jag stickat, sen funderar jag på sy ett babynest. Sen har jag fortfarande inte packat det jag vill ha med mig till BB, har ju inte ens fått tofflorna som jag beställt, se bilden. Beställda på zalando.dk.

Hjemmesko - brun

Imorgon efter BM besöket så blir det först akupunktur (för foglossningarna) och sen shopping (hoppas jag inte blir allt för trött bara). Ska köpa i det som behövs för babynestet; tyg, band, snöre, och vadd. Sen ska jag köpa ett amningslinne eller 2 och ev. en mjuk amnings-BH. Jag ska passa på att köpa in lite blöjor, tvättmedel och diskmedel.


Har packat bebisens saker i BB-väskan. Det jag har med är lite bodysar, några byxor och varma overaller, sen mössa, både varma och tunna sockar, vantar, några böjor, napp och några stofbleer. Har jag glömt något?

Till mig har jag än så länge nästan inte packat något, bara en bröstvårtekräm, amningsinlägg och några bindor. Måste nog packa en större väska...   Vill ha med mig extra underkläder, amnings-BH eller linne, mjukisar, tröjor, strumpor, sockar och tofflor. Vet inte vad man allt mest annars ska ha med sig... Ska ju ändå bara vara där 2-3 dagar.

Av Jenny - 4 oktober 2012 17:55

Grytan som jag tipsade om i förra inlägget var verkligen en hit! Boeuf Bourgignon - Fransk Köttgryta. Blir nog inte så dumt att ha en eller två matlådor i frysen till när man inte har så mycket tid och energi för att laga mat.   Så är ni peppade på långkok (ca 3 tim) så kan jag rekomendera den.


Annars så är det ju kanelbullens dag idag. Jag har inte bakat några, det var ju inte allt för längesen jag gjorde det.. och jag har fortfarande kvar i frysen. Men man kanske får lov att plocka upp nån och smaka lite.. se om dom smakar lika nu som när dom blev gjorda.

 

Av Jenny - 4 oktober 2012 13:55

Eftersom jag har haft problem med Uvi under graviditeten tyckte läkaren att jag skulle komma in med ett sista urinprov nu i börjar av oktober. Sagt och gjort jag kör till Sunds och tar Tia med mig så vi kan passa på att besöka en hundskog. Iaf utanför vårdcentralen så kommer en kille/man upp till mig och frågar om det är en engelsk setter som jag har i bilen.

Jag börjar surra med han och det visar sig att han är väldigt jakttokig själv men har inte engelsk setter utan Breton och Pointer. Han hade även hört talas om Tia, borta 3 veckor på fjället o.s.v Iaf så berättar han att han har en hel del jaktmarker här omkring och iaf vi var intresserade av att gå på jakt med Tia och träna henne så fick vi väldigt gärna höra av oss.   Det är iaf hur bra som helst då Per har haft lite motgång på sistånde angående jakt och Tia. Så jag känner mig väldigt nöjd nu måste jag säga!


Sen fick jag och Tia en härlig tur i hundskogen, vi mötte en 11 mån gammal Bullmastiff, dom är alltså ordentligt robusta dom där! Tia ser ut som en liten pinne! Tia var inte så mycket lägre med så tunn i jämförelse.


Efter det så har jag shoppat in för att tillaga en fransk köttgryta, ser inte så dum ut eller hur?

Av Jenny - 2 oktober 2012 22:52

Det här med att vara höggravid är inte det roligaste alla gånger och vissa stunder känns det verkligen övermäktigt. Har haft något sammanbrott, men inte speciellt ofta ändå som tur är. Men blir det att gå mycket över tiden så kommer det att bli riktigt tungt. Stackars Per...


Jag har ju som nämnt tidigare problem med foglossningar och svullna fötter. Andra små ting som kan dra ner humöret är att jag har ont i mina händer, eller närmare bestämt lederna i mina fingrar, det gör ont när jag knyter handen. Det är speciellt just efter jag vaknar som det gör extra ont, då kan jag knapt knyta handen. Tror det beror på att jag samlar vätska där med.. Fötterna har jag inte ont i som tur är. Sen börjar mina knän göra ont, så pass att jag helst inte vill gå ner i huk för då gör det ont att ställa sig upp igen... Annars så är det tungt just nu! Vet ju att det är tätt på slutet, men jag kan verkligen förstå allt prat om att man är riktigt less och att det är jobbigt i slutet av graviditeten. Sen börjar man ju se slutet på det hela vilket inte gör att man blir mindre less på alla krämpor, plus att man vill hålla den lill* i famnen!


Nä jag ska inte klaga så mycket. Det är inte så betungande (mentalt) för det mesta i alla fall. :) Just nu sparkar hen (man måste ju passa på att använda det så kontroversiella ordet) på och jag till och med se hur magen dansar. Så det är verkligen inte bara negativt!

Av Jenny - 2 oktober 2012 12:40

är det att titta på dom gammla magbilderna. Jag som tyckte att jag hade blivit SÅÅ stor! Men magen för någon månad sen är verkligen inte stor!


Ex, som magen ser ut nu, 120 cm i omkrets fick jag det till igår..

 

Som magen såg ut i juli, det är ju knappt ens en mage!

 

Och det här som är från Maj...

 

Av Jenny - 1 oktober 2012 20:41

Har inte varit och shoppat idag men jag har iaf fått fotograferat lite av det jag har köpt. Fick även två bodysar på posten idag :) Det är dom som jag har köpt på Etsy.com

Dom översta är från Etsy, det andra kommer från H&M. Jag har köpt annat oxå, men det är mest bara tråkiga bodysar och nattdräkter.


         

Av Jenny - 1 oktober 2012 14:34

Tänk nu är man tom inne i den rätta månaden. Vi blir alltså en till den här månaden! Helt galet!   


Ni får ursäkta att det mest bara blir bebis, bebis och bebis i bloggen just nu, men helt ärligt är det inte mycket annat som sker i mitt liv. Går mest omkring i mjukisar och dolar på i vardagen. Vi har fått låna en amningskudde den är helt underbar att ha datorn på när man sitter i soffan    Men det är inte bara jag som tycker om den, Tia var snabb att testa och den verkar inte så dum till henne heller.


 

En fantastisk rengbåge som vi fick se för några veckor sedan. Jag tror aldrig att jag har sett en sådan skarp regnbåge förr. Det var en period där som vi fick se en regnbåge nästan varje dag. Nu är det mer grådisigt hela tiden så det blir inga regnbågar. Sen har vi faktiskt börjat få lite höst, lite gult har det börjat bli i träden och endel buskar är helt eldröda.

 

Presentation


Norrlänning som flyttat till Danmark för kärlekens skull. Vardagen delas med min sambo, hund och en liten fröken som heter Tilde, född den 14 Oktober 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards