Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Jenny - 11 oktober 2012 22:01

Tänk snart är det en liten bebis här, det är bara en sån konstig känsla. Jag längtar helt som bara den, samtidigt som det bara känns så läskigt. Jag med ett litet barn?!


Jag har gått in i nesting mode, jag har en massa energi och det mesta av allt pyssel börjar vara klart, har till och med slut på smutstvätt... Får kanske se till och baka lite imorgon så jag håller mig sysselsatt. Ska hämta dom beställda tofflorna sen ska jag packa lite mer saker BB-väskan.

Jag behöver verkligen något att pyssla på med... dagarna går bara på tok för långsamt annars. Nu känner jag mig ganska så lugn med att det kommer att kommer att ta lite längre tid än till imorgon, men jag kan ändå inte hjälpa att tanken om att det kan ske precis när som helst gnager i huvudet och den tanken gör ju inte att man blir mindre otålig... Försöker verkligen att pressa undan dom tankarna så mycket som möjligt och bara mata in i huvudet att det kommer att ta minst 2 veckor till. Men samtidigt så vill man ju känna sig mentalt förberedd på att det snart ska ske, så det är en svår avvägning.

Tror att dagen besök och bebisprat gjorde det hela lite mer verkligt om att det inte är mer än max 17-19 dagar kvar... men det kan ju som sagt ske innan, vilket jag hoppas på!


Av Jenny - 11 oktober 2012 21:35

   

Det här dolade jag alltså på med igår.

Den övre bilden är en leksak, innuti är det två bjällror så den ger ifrån sig lite ljud.

Den nedre är alltså det tidigare nämnda babynestet. Tyckte tyget var så himla fint :) Nu hoppas jag bara att bebisen oxå kommer till att tycka om det.

Av Jenny - 11 oktober 2012 18:42

Har verkligen fått min sociala dos idag och jag är på strålande humör :)


Först blev det en tur till Ikast, var inbjuden till en kompis hon väntar sitt andra barn nu i november. Det var ritkigt trevligt, fick gott fika och vi surrade en massa graviditet och förlossning.


Jag körde hem, fick städat och sen fick jag besök av en annan kompis. En tysk tjej som jag har klickat riktigt bra med :) Hon fick sitt första barn nu för 10 veckor sedan. Så det var inte så dumt att få kika på en liten bebis :)


Så nu är jag ordentligt sockerhög! Har ju inte gjort annat än att fika hela dagen. Har tom druckit kaffe idag, vet inte riktigt vad som har skett men kaffe har helt plötsligt börjat smaka gott igen. Det går oxå helt ok att dricka nu när jag hur som helst måste ta tabletter mot halsbränna..


Tofflorna som jag beställt har oxå kommit men jag eftersom jag har varit så upptagen idag så kunde jag inte ta emot dom och det är nu försent att hämta dom på posten.


7 dagar kvar till BF...

Av Jenny - 11 oktober 2012 00:40

har pysslat på helt galet ikväll, symaskinen har verkligen gått varm!

Bilder kommer imorgon, eller ja efter i natt ser att klockan redan har hunnit passera midnatt.


Har helt galet med energi och jag har till och med glömt att äta middag i allt pysselfixande. Ni kan dock vara lugna då jag har fått en ordentlig lunch och har ätit frukt och annat under dagens/kvällens gång.



Bilder kommer som sagt imorgon!

Presentation


Norrlänning som flyttat till Danmark för kärlekens skull. Vardagen delas med min sambo, hund och en liten fröken som heter Tilde, född den 14 Oktober 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards