Alla inlägg under januari 2013

Av Jenny - 27 januari 2013 17:04

Eller ja så dålig har den väl egentligen inte varit... men det har regnat och jag har varit hemma och glott på tv eftersom Per har varit på jakt.

Känner mig bara lite less på att vara fast här... less på att det bara en väg att gå fram och tillbaka efter, ja om man nu inte har lust att gå drygt 1 mil... less på att tvätta, less på att det är stökigt, less på att plocka undan, less på att titta på det stökiga... en dålig dag helt enkelt.


Nu har jag ändå varit och handlat, själv, Per var hemma med Tilde. Det var trevligt :)


Nä det ska ju vara skitdagar ibland... annars uppskattar man väl inte dom bra dagarna.

Av Jenny - 26 januari 2013 11:33

Ja när karln i huset ändå inte är hemma när det är helg så är det ju knappt att man märker att det är helg... Lite annat är det iaf på tv... Så jag passar på att kika på SM och vinterstudion. :)


  Gladskit som klöst sig på kinden

Av Jenny - 25 januari 2013 11:45

En blogg som jag har läst väldigt mycket på sistonde är Vilda barn hon skriver väldigt bra och inpirerande om det här med amning, samsovning och att bära sitt barn. Jag kommer inte att eftersträva att leva mitt liv som deras men jag tycker hon har otroligt många bra tankar som jag är enig i eller som jag tycker är värda att begrunda eller som jag bara efter ha läst dom tycker är otroligt självklara.


Jag känner att jag verkligen skulle vilja bära Tilde mer, tror oxå från vad jag har läst att det skulle vara bra för henne, då hon är väldigt sprättig. Vad jad däremot saknar är något enkelt sätt att bära henne på bara till vardags. Jag har en trikåsjal, men den börjar hon vara för stor för, använde den heller inte så jättemycket när hon var nyfödd då hon ville äta mest jämt. Jag har oxå en sele men oxå den tycker jag blir lite för avancerad för hemma bruk, tror däremot den kommer att bli super när det blir lite varmare och Tilde är lite större. För hemmabruk så funderar jag nu på en ringsjal, men eftersom man är en nybörjare så känns det ju dumt att köpa oxå en sån om man inte kommer att använda den.

Av Jenny - 24 januari 2013 20:51

Om 26 dagar kommer hela min familj på besök för Tildes dop och jag längtar så! Det är verkligen den stora nackdelen med att bo långt bort från sin egen familj, att man inte kan komma förbi för ett litet besök när man har lust.


Ska bli så härligt att få hit dom och det ska bli så kul att se min brorson som blir 1 år i början av mars, har ju inte sett han tillsammans med stora delar av familjen sedan början av augusti. Det kommer att bli härligt trångt i huset och mycket liv här i skogen.

Av Jenny - 24 januari 2013 19:48

Eftersom Tilde varit lite kinkid denna vecka så blev det en hemmadag, men som tur är har vi fått besök och inte bara ett utan två :) Först kom min kompis förbi med hennes lilla pojk och senare på dagen dök svärmor upp :) Inte så dåligt för en hemmadag!

 

Det gymmas hårt!

 

 

Här har vi det gott och jag fick bestämma skulle du aldrig flytta dig mamma!

 

 

Men jag kan charmas oxå :)

Av Jenny - 23 januari 2013 09:44

Efter natten till igår med uppvak varje till varannan timma, för suttande. En till anledning varför jag älskar samsovning, jag vaknar till lite av att Tilde bökar ger henne bröstet och vi båda sover vidare, jag är därför inte ens efter en sån natt speciellt trött.


Gårdagen fortsatte i samma tecken, så jag var lite bekymrad över denna natt, även om jag inte blir så trött och sliten efter en natt så blir det ju tungt med flera oroliga nätter i rad.

Men nope, hon har sovit superbra! Ville bara ha mat 4 och 7, jag vaknade däremot lite fler ggr... men det är ju bara för att min kropp är inställd på när hon vanligtvis brukar vilja ha mat.

Av Jenny - 22 januari 2013 14:52

Det är något med Tilde i dom senaste dagarna. Vi var på besök hos en kompis på söndagen och Tilde skrek ganska så bra, sen igår på gympan och idag har hon oxå varit grinig.

Sen igår kväll har hon mest bara velat sitta fast i bröstet. Hon brukar ju kunna ta nappen men den duger inte riktigt nu... just nu sover hon på soffan med bröstet i munnen och jag kan inte ens tänka tanken att gå härifrån... har testat...

Men jag måste oxå säga att hon är på gott humör när hon är vaken och får vara i famnen på mor eller far, för hon har verkligen charmat prästen som var på besök tidigare idag.


Jag hoppas iaf hon är tillbaka till sitt normala jag snart. Tror hon kan ha fått en mindre förkylning eller så är hon i en utvecklingsfas.


Ja nära förälder är det då ingen tvekan om att man är.

Av Jenny - 22 januari 2013 12:28

En ny outfit till Tilde idag, tröjan har hon fått i julklapp och byxorna har jag köpt på rea.

Presentation


Norrlänning som flyttat till Danmark för kärlekens skull. Vardagen delas med min sambo, hund och en liten fröken som heter Tilde, född den 14 Oktober 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards