Alla inlägg under maj 2012

Av Jenny - 31 maj 2012 23:25

Åh jag är så peppad! Det ska bli så kul!

Dom ringde idag och meddelade att hon som skulle utföra ultraljudet var sjuk så vi fick en annan tid, men som tur är blev det inte en annan dag.


Sen frågar alla om vi ska ta reda på könet och nej, det har vi inte tänkt. Såklart är bebisen ganska stor nu och är det en pojk som verkligen dinglar med snasen så kanske det är svårt att missa, :) men jag tror det är ganska så svårt att se även då. Nä jag vet inte varför jag inte vill veta, men jag tror det har att göra med att jag inte vill bidraga till hetsen med ljusblå/rosa... nu får man ju reda på könet när barnet blir fött så man kommer ju inte bort från det, men helt seriöst varför finns det inte mer i gult, grönt, orangt och alla färger som finns? Tycker det är trist att folk ska veta könet så det är enklare att hitta kläder, då det bara verkar finnas 2 olika. Nu ska man inte glömma att kläder i vitt och beige finn ju oxå, men varför inte färg? Nu säger jag INTE att jag hatar ljusblå/rosa, det är bara inte mina färger och sen  kommer kanske babyn kommer att passa hur bra som helst i det :)


Nu är det sista delen av Sagan om ringen på tv, en god natts sömn och sen kommer ultraljudet! Yey!




Av Jenny - 31 maj 2012 19:14

Kom i tanke på nu när det är bockjakt och vi ska på beach party i Skive i helgen att det är ganska precis 2 år sedan jag spenderade min första vecka i Danmark.


Det blev en intensiv vecka, men vi hade fantastiskt väder och hann med massor av roligt. Lite bilder från min första Danmarkstur :)        

Av Jenny - 30 maj 2012 23:16

Det är bock-jakt här i Danmark (rådjursbock) och Per har varit och jagat ikväll och han kom hem med en bock. Nu har ju vi värsta minifrysen och eftersom vi redan har ett rådjur i frysen (den har inte Per skjutit men en kompis till han, nu fick vi den för Per tog hand om styckningen osv.) så är det lite ont om plats. Nu har vi tur att svärmor har plats i sin frys :) Sen får vi helt enkelt börja äta lite mer rådjur helt enkelt. Jag har bara lite dålig koll på tillagning av rådjur, och vad det passar bäst till...


Lägger in en bild på rådjuret från idag, men som en liten bild, så är du känslig klicka inte :)

 

Av Jenny - 30 maj 2012 00:03

:)


Men jag har varit seg som tusan idag iaf. Nu ska jag sova så inget riktigt inlägg idag.

Av Jenny - 28 maj 2012 21:15

Har varit toppen!

Vi har haft hur bra väder som helst! Som jag nämt var vi till inflyttningsfest på fredagen och på lördagen kom Kristian på besök.


Så under lördagen grillade vi och sen kikade vi på Eurovision, go Loreen! Trist att det gick så dåligt för Danmark, tycker inte att det är en sån dålig låt, men det är verkligen inte låt för Eurovision (som poängen tydligt oxå visade, 21 p). Lite kul att känna stämningen på dom två olika kanalerna, vi zappade mellan Dr1 och Svt1.


Söndag tog vi en tur till sommarhuset och där blev det ett premiärdopp i havet! Faktiskt inte så kallt :) Sen paddlade vi kajak, och såklart eftersom jag är kass på komma ihåg kameran så hade jag inte den med... Den hade varit toppen att ha med, för Tia badade och åkte med i kajaken när Per paddlade :) Det hade blivit fantastiska bilder! Vi åt oxå riktigt gott och sov över till idag. Kanske inte så bra då det doftade lite mögel där vi skulle sova... Så det skyller jag min förkylning på. Idag var det inte riktigt lika varmt och det blåste på en del... men på vägen hem stannade vi av på tipsat ställe, där fick vi se en Hornuggla med ungar/unge, vi såg bara en. Men coolt iaf, ja har aldrig sett en Hornuggla förr.


Sen har jag fått tillbaka tenta resultatet :) Poängen man kan få är: -3, 0, 4, 7, 10 och 12. Fyra motsvarar G. Iaf så fick jag 12 på läsning och 10 på skrivning, så jag är supernöjd!


Nu så ligger jag i soffan och tror att jag har feber på G... :( Trist...

Det som är trevligt iaf är att efter en helg med fullt upp och utan att ha tid att känna av bebisen, så är den verkligen aktiv ikväll. Per kände det tydligt :) Det är en sån märklig känsla att ha något som rör sig i magen...


Som sagt är jag besviken över att det saknad bilder... Det har varit sånt fantastiskt väder och vi har gjort roliga saker, sen det bästa av allt är att det hade blivit bilder på något annat än trädgården!


Av Jenny - 26 maj 2012 12:19

Igår så var vi bjudna till inflyttningsfest hos ett par jag lärde känna på den senaste cook and talk. :) Det är ett tyskt par och hon är gravid, ska ha i augusti. Supertrevlig tjej! Det var iaf riktigt kul att komma ut och träffa lite nyt folk, alla var då så trevliga.


Det blev för mycket mat för min del, men allt smakade väldigt gott. :) Sen bollade vi lite med en volleyboll, man får ju verkligen lägga band på sig själv så man inte hoppar och flyger efter bollar. Men det gick bra jag skötte mig och det var ritkigt kul med en aktivitet. :) Vi måste nog ha en här hemma oxå, vi har ju trots allt plats.


Nu så är Per och handlar det som vi ska ha för ikväll, vi ska nämligen få besök av Pers bror. Så vi ska grilla och ha det gott!

Av Jenny - 24 maj 2012 22:24

men det känns då inte som så något negativt.

Shoppat lite på H&M, det blev ett par shorts, en topp och en långärmad tröja. Är supernöjd med shortsen, fyndade dom till och med på rea :) Jag har ju inte haft ett par shorts som passar innan... och att gå i kjol hela tiden är inte riktigt min grej. Så det är jag väldigt glad över.


Sen fick vi se svaren på tentan och det gick som väntat, om jag inte minns fel på vad jag har svarat så blev det 2 fel. Inte så illa, den var faktiskt svårare än de vi har testat i klassen innan. Sen vet jag inte om det skriftliga, men vi ska få betyget om ca 1 vecka. Spännande!


Annars har det som sagt varit ganska så slö dag, men det har ju som sagt inte gjort så mycket. Har myst och känt sparkar, så det har inte varit så dumt :)

Av Jenny - 24 maj 2012 00:06

Tror det är en kvällpiggs liten krabat som är i magen! Har verkligen kunnat känna rörelser i magen idag :) sen testade Per att hålla handen på magen och han tyckte sig oxå känna något.

Så det borde ju vara de real deal och inte bara något jag har hittat på. Har då iaf aldrig innan jag blev gravid haft något som har betett sig såhär i magen.


Go natt!


Presentation


Norrlänning som flyttat till Danmark för kärlekens skull. Vardagen delas med min sambo, hund och en liten fröken som heter Tilde, född den 14 Oktober 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards