Alla inlägg under april 2012

Av Jenny - 30 april 2012 20:07

Haltar omgring här hemma då hon skar sig på en sten eller snäcka igår. Känns verkligen jobbigt att se att hon verkar ha så ont i tassen. Per har iaf pratat med veterinären och det han/hon sa var det bästa var bara att låta det vara så läker det faktiskt bäst. Så det gör vi.


Det andra som hade hänt under helgen när Tia har varit hos hundvakten var att hon har markerat på deras 2-3åriga son som nog hade stört henne när hon sov. Han hade fått märken av hennes tänder på pannan och kinden, det hade inte gått hål som tur var. Nu vet vi exakt vad som hänt då ingen vuxen såg händelsen, men det känns ju jättetråkigt... Såklart kan det vara mycket som har skett och Tia kanske har varnat mycket med att morra men att pojken inte brydde sig och sen markerar hon ordentligt med munnen... Nu vet ju vi att Tia är kinkig när hon sover men jag hade aldrig trott att hon skulle göra något sådant. Sen känns det ju lite extra trist nu med tanke på att det blir barn även hemma hos oss. Ja det blir att lära barnet att man inte ska leka med Tia när hon sover. Sen får vi helt enkelt hålla lite koll på Tia och se vad et kan vara för något som utlöste det och sen bråkas lite mer med henne.


Bild på sötnöten som det är synd om men som samtidigt gjort en lite besviken...


Tia
Av Jenny - 30 april 2012 12:51

Suck va tråkigt! Det är hur fint väder som helst och jag får bara ont i huvudet så fort jag går ut för solen är för skarp. :(


Helgen har annars varit hur bra som helst, eller ja delar av den..

Lördagen drog vi till Själland för att hänga på släktfest, där vi var hela 3 gravida! En av dom var beräknad till 3 veckor innan mig, så det var kul vi hade oxå typ samma storlek på magen :)

Jag har ju inte träffat så måga av dom som var där på festen eftersom det är Pers familj, jag har träffat kusinerna förr men inte inte tremenningarna tidigare. Jättetrevligt iaf, supergod mat och han har en riktigt trevlig familj. Tyvärr blev jag sjuk natten mellen lördag och söndag, och söndagen skulle vi på konfirmationsfest. Det var inte med Pers familj utan Pers mammas sambos familj och huvva så jobbigt det blev! Jag var tokförkyld och ont i kroppen efter allt sittande, får ju så ont i kroppen när jag sitter mycket nuförtiden. Så det blev faktiskt bara att härda ut genom middagen... :( Sen har jag inte riktigt klickat så bra med den familjen men nu var det faktiskt mest bara att jag mådde så kopiöst dåligt vilket gjorde att jag inte alls kände mig speciellt social.


Tia har varit bortlämnad under helgen och vi fick lite jobbiga nyheter när vi hämtade henne, men det får jag återkomma till i ett annat inlägg.


 

TiaFisen! :)

Av Jenny - 27 april 2012 16:11

Det här med veckorna tycker jag är väldigt förvirrande, men tydligen klassas jag nu som vecka 16 (enligt vissa sidor). Så ska jag läsa på internet så vet jag egentligen aldrig vilken vecka som dom syftar på... Drygt! Speciellt när man läser i två olika länder för här i Danmark vet jag inte riktigt hur dom räknar...


Iaf så går det bra med graviditeten, börjar vara trött igen, har lite halvdåligt i magen sen har jag lite smärta ibland där jag har mitt blindtarms ärr. Ska fråga barnmorskan när jag ska dit i mitten av maj. Blir faktiskt mitt första besök hos en barnmorska. Var till läkaren i vecka 10 och vecka 13+0 var det ultraljud. Det vet jag inte är helt samma som hemma där jag har för mig att man träffar barnmorskan direkt och inte läkaren.


Skickar in en liten bild på knodden som växer i magen :)

   

Av Jenny - 25 april 2012 23:18

Tja vad ska man säga blogg har väl aldrig riktigt varit min starka sida...


Jag gör ett nytt försök nu, då livet har ändrats lite mot tidigare och större förändringar är på gång. Sitter i skrivande stund och slappar i soffan med Per och Tia, i mitt och Pers vardagsrum, i vårt hyrda hus ute i skogen i Danmark.


Jag hänger på språkskolan och kämpar på med min danska.. går ganska bra och slutprovet närmar sig. Skriftliga delen kommer nu om en månad. Sen blir det sommar och som det är nu är 2 turer inplanerade hem, jag vill ju hem på Melkers dop som är i juni. Har ju redan hunnit med om att bli faster under 2012.


Sen får vi se hur det går med att hitta ett jobb i sommar, kan ju språket nu så nu är det ju lättare, men då eftersom jag har blivit på smällen så misstänker jag att det blir lite svårt med att hitta en anställning... tyvärr...


Helt galet så spännande, roligt och märkligt det känns, jag är gravid!! Den 18:e oktober är krypet tillräknat och jag hade tänkt hålla nyfikenheten och inte ta reda på könet förän barnet har kommit ut. Så vi får se hur bra det kommer att gå... :)


Ska ta och sova nu men jag ska försöka skriva av mig lite här om det som växer i magen och om hur Danmark behandlar mig :)


Kramis

Klæm

Presentation


Norrlänning som flyttat till Danmark för kärlekens skull. Vardagen delas med min sambo, hund och en liten fröken som heter Tilde, född den 14 Oktober 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards