Alla inlägg under juni 2012

Av Jenny - 30 juni 2012 20:24

Har jag med mest trolighet råkat ut för...

Jag har märkt de senaste 2 dagarna att när jag har stått en längre tid vid diskbänken att höger framsida lår domnar bort. Jag blev inte så nervös men har googlat på det och hittade då den här "sjukdommen" som kan drabba gravida. Nu verkar jag ha en väldigt lindrig variant, jag har inga problem när jag går.


Jag hittade en annan blogg om en tjej som har samma, men det har blivit väldigt mycket sämre... :( Hoppas att jag kan undvika det. Men om att problemen uppstår efter att jag har stått i ca 5-10 in stämmer bra på mig. Ni kan läsa inlägget i hennes blogg HÄR. Hon har oxå länkat till en klinik sida, både hennes blogg den länken är på engelska. Eftersom jag bor i Danmark så får jag inte upp så många svenska sidor men en som hade info men HÄR kommer en.


Drygt, å jag som började få koll på det här med foglossningarna och vad det är som ger problem osv... men nä då ska det dyka upp något nytt. Nu gör det inte så mycket annat än att det är lite obehagligt när det sker. Det är bara en märklig känsla att yttersidan av låret bara somnar. Det är ju inte direkt så att jag har taighta byxor på mig...


Jag ska i alla fall ta och höra av mig till läkaren så han kan kolla på det. Sen kanske man kan få lite bra tips på vad man ska göra för att undvika det.


En lånad bild från http://www.epharmapedia.com/diseases/profile/1304?lang=en

Det är iaf det röda området som domnar bort på den lilla mannen och varför är för att ligamentet (vit) spänner över nerverna (gula).


Ja nu mår jag bra och jag har det egentligen väldigt bra, men helt problemfri graviditet kan man kanske inte påstå att jag har.

Av Jenny - 30 juni 2012 15:45

har vi haft för dagen, så än så länge har det heller inte hänt speciellt mycket. Per är ute och klipper gräset och jag och vovvarna håller oss inomhus. Kan inte säga att dom är speciellt förtjusta i gräsklippartraktorn.


Annars så har det faktiskt lyckts bli riktigt fint väder idag :) Så det skulle inte vara så dumt att göra något litet i alla fall. För imorgon har jag beslutat mig för att ha en planerad dag, behöver inte vara något speciellt, det är bara trevligt att komma ut från huset lite.

Av Jenny - 29 juni 2012 23:45

Har jag besökt idag. Det är ju dom jag ska jobba för dom nästa två veckorna. Det var i alla fall riktigt trevligt och det har tillkommit lite nya saker att tänka på, så jag hoppas att det ska gå bra. Är ju lite klurigt...Det blir nog mest bara arbete hemifrån men det gör inte så mycket, det är ju drygt att köra dit varje dag för bara några timmar. Det är ju ändå drygt 3 mil enkel väg.


Natten blev lite spännande... Vaknade vid 4-5 av att det vart ett sådans väldans liv på hundarna. Det visade sig vara åska som hade väckt dom och gjorde att de började skälla. Det var så märkligt att vara upp då, solen på uppgång så det var helt gult ute, inte en regndroppe och blixtar och åska i bakgrunden. Hade lite problem att somna om efter att jag fått hundarna lugna, så någon toppen natt blev det inte. Sen hade vi kommit sen i säng på det också. Kanske bra övning inför vad som väntar... Jag kom i alla fall upp på morgonen och skulle inte vara i Holstebro förän kl 12, så det var lugnt.


Annars så har det varit en skön fredagseftermiddag/kväll. Jag, Per och vovvarna har varit till hundskogen och efter det lyxade vi till det med att äta middag på Paarup kro, en vägkrog som funnits i evigheters evigheter, den första var upprättad någon gång på 1100-talet. Inte den mest hälsosamma maten, men det var gott och det var skönt att slippa laga mat.


Nu är det dags att sova!

Av Jenny - 28 juni 2012 14:44

Tog en bild på magen innan jag skulle ut på en cykeltur, det börjar verkligen vara en riktig mage nu.


     


Annars så är det ganska så lugnt, voffsingarna har just blivit avlämnade av Per. Det blir lite för varmt för som när dom bara ska sitta i bilen.


Med magen så är det bra, jag har det riktigt bra just nu med mer energi än vanligt. Bebisen sparkar på men jag känner det inte så mycket när jag är aktiv. Kan se på magen att den guppar till lite också. Men allt eftersom magen har växt så kan jag känns hur det stramar vid mitt blindtarmsärr, har blivit lite röd där också. Nu har jag inga tendenser till bristningar än annat än just där så jag misstänker att det kommer att bli endel bristningar kring ärret.

Av Jenny - 27 juni 2012 13:33

Är en riktigt söt hund men helt problemfritt är det inte att vara hundvakt.

Det första problemet är att hon nästan inte kan tagga ner om man inte aktivt säger till henne att lägga sig. Vilket innebär att det ska bäras leksaker (och allt annat som det går at bära på) och vara allmänt på med att skälla, gå omkring och pipa, vilket tyvärr gör att man lätt kan tappa tempramentet, vilket man inte vinner något på.


Hon stjäler från köksbänken och andra ytor, just för en liten stund smög hon upp och stal en av mina nybakade hallongrottor. Morr... Nu gick det ju bra som tur var så var ingen platta varm (kakorna stod på ett galler på spisen). Men det är inte första gången, vi lämnade vovvarna ensamma på måndagen när jag skulle få mitt diplom, och då tog hon en öppna förpackning av mjuka tacobröd.. inte så bra dom kan ju få i sig en hel del plast när dom gör så. Den förpackningen låg då inte ens nära kanten av köksbänken utan längst in i hörnet. Så Vega måste ha hoppat upp på köksbänken! Varför jag säger att det är Vega är för att Tia aldrig någonsin innan har tagit något. Det jobbigast är ju om Tia lär sig av dumheterna...


Sen några andra saker som är lite drygt men inte alls så farligt är ju att hon biter sönder allt! Nu gäller det främst Tias leksaker och det gör ju inte så mycket, men vi har fått plocka bort några mjukisdjur som vi fått från soffan annars blir nog också dom uppätna.


Men som sagt hon är ändå väldigt söt och supergo att ha med i skogen, då hon kommer tillbaka väldigt tätt, inom en minut, vilket man inte kan säga om Tia.. Så där är hon en riktig fröjd, Tia kommer ju också hem men det kan ju ta allt mellan 1 till 20 min... Sen leker dom hur bra som helst tillsammans, dom är ju i samma ålder och klickar bara superbra. Dom springer runt och busar säker någon timma varje dag i trägården. :)


 

Av Jenny - 27 juni 2012 10:56

Måste erkänna att jag skrattade så jag grät när jag tittade igenom dom här bilderna första gången!

The 35 Greatest Animal Photobombers Of All Time

Spana speciellt in Crashing Seal längre ner :) Den är bara helt oslagbar, enligt mig!

Av Jenny - 26 juni 2012 15:49

Ja eftersom skolan blev klar med allt igår så är jag ju numera hemmafru. Jag har levt mig in i rollen delux med att rengöra köksfläkten (blä!) och tvätta insidan på några fönster, samtidigt som jag tvättar och städar. Vet inte riktigt vad som flygit i mig, har iofs hört att man kan bli mer huslig som gravid, men jag har då inte märkt något tidigare. Inte så dumt ändå, är ju inte direkt känt känd för min städ-gen. :)


Nu blir det inte att vara hemmafru så länge, på fredag ska jag till Holstebro och höra vad det blir för jobb för mig nästkommande 2 veckor. Ska jobba med att ta emot kundsamtal och annat, det är en dansk internethandels-firma med med försäljning i Sverige och deras svenska tjej ska på semester. Vad som säljs kan du se HÄR. Inte riktigt mitt hemmaområde som ni kanske förstår, landkrabba som jag är!


Av Jenny - 26 juni 2012 13:40

Ser så tråkigt ut utan några bilder...


Vi har iaf en jättevallmo i trädgården som jag lyckades spara och fota innan den blommade ut. Sen var jag ut och plockade mig en buckett från vägkanten :) Den doftade bara så otroligt mycket så den blev utvisad från rumsbordet.


   

Presentation


Norrlänning som flyttat till Danmark för kärlekens skull. Vardagen delas med min sambo, hund och en liten fröken som heter Tilde, född den 14 Oktober 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards