Alla inlägg under april 2013

Av Jenny - 29 april 2013 21:33

Jag har ju som nämnt köpt en sittvagn då Tilde inte är så nöjd med att ligga ner i liggvagnen. Så varför köpa en sittvagn när det funkar så bra med selen? Det har jag själv oxå frågat mig många gånger, både innan vagnen köptes och efter. Vad jag kommit fram till är att Tilde helt enkelt är tung.

Jag vet att man kan bära barn som är den dubbla vikten i selen, men det är faktiskt skönt att inte behöva bära jämt. Jag har Tilde i armarna stor del av tiden inne och jag går fortfarande med henne i selen på dagarna, så det är skönt att bara gå med henne i vagnen utan att belasta ryggen/armarna. Vanligvis är ju ett barn på Tildes storlek 1 år eller äldre och en på 1 år är ju mycket stabilare själv och kan även sitta själv och där är vi ju inte än vilket gör det lite tungt. Nu blev det ett stort lyft med att jag kan bära henne på ryggen i selen, men som sagt det är skönt att inte behöva bära hela tiden.


Så även om jag är superglad med selen och tycker om att bära Tilde så är det väldigt skönt att kunna ta vagnen någon gång ibland :) Och då är ju sittvagnen perfekt eftersom hon inte alls tycker om liggvagnen längre.

Av Jenny - 28 april 2013 14:34

Är fortfarande nöjd med köpet av sittvagn, tror vi lätt hade kunnat hitta en ännu billigare, men det blev så smidigt nu eftersom den var så nära och vi egentligen inte behövde ta någon extra tur för att titta på den så..


   

Av Jenny - 28 april 2013 14:06

Vi har ju som nämnt tidigare fått ny altandörr och vi (per) har ärvt lite konst och annat. Så helgen den har dedikerats till att möblera om och sortera bort, vi har ju fantastiskt många saker!
Här kommer bild på altandörren och en skulptur som vi fått upp på väggen som hag älskar!

Av Jenny - 27 april 2013 22:30

Av Jenny - 26 april 2013 23:00

Har nu läst boken/häftet som jag beställt. Jag tyckte om den men då är jag oxå biolog och intresserad av det, det är nämligen ingen skönlitterär bok men heller inte riktigt ett faktablad.

Den förklarade sakligt och bra om vad som är naturligt för ett barn. Hur han kommit fram till det är att berätta fakta om hur det ser ut för våra närmasta gemensamma släktingar i familj/barnsyn, och även hur samhället jägare/samlare har sett ut för oss människor socialt och barnmässigt. Intressant tycker jag och det förklarar olika saker som i vårat samhälle kan tycka orsaka problem osv.


Boken/häftet är ca 55 sidor varav första hälften är väldigt grundförklarade om evolution och annat. Nu är jag som sagt insatt i ämnet men jag tycker det är skrivet enkelt och lättförståligt. Så har ni intresset så jag rekomendera den.


Lite tankar inför framtiden är att, jag skulle ha ammat Tilde kanske även ännu oftare när hon var liten och skrek, jag kan nog bära hon mer (då i sele mina handleder pallar ju inte så mycket mer) och ha henne mer med i dagliga aktiviteter i hemmet. Sen tror jag nog inte att jag kan hålla mig till Tilde är 3-4 år med att skaffa ett syskon, även om det kanske är det mest naturliga för oss människor.

Av Jenny - 26 april 2013 22:43

Är det att ha med Tilde nu :) Hon sitter såklart mest i sin mammas famn, men hon är nöjd och kostar till och med på sig att le lite nu och då. Tar man det bara lite lugnt så går det även bra för andra att hålla.

Idag var vi nämligen bortbjudna på middag och blev till sena kl.21 Not bad! Vi klarade det oxå utan skrik i bilen på väg hem, helt fantastiskt!

Av Jenny - 25 april 2013 20:51

Idag "gick" Tilde för första gången, nu höll jag henne under armarna men hon tog självmant egna steg, det har hon inte gjort förr. Hon var så nöjd och stolt över sig själv när vi gick runt här i vardagsrummet :)

Av Jenny - 24 april 2013 23:16

Då var sittvagnen inhandlad, så nu är det bara att hoppas på fint väder imorgon så kan vi ta den ut på en vända :)


Jag börjar vara riktigt duktig på den här soffshoppingen...

Presentation


Norrlänning som flyttat till Danmark för kärlekens skull. Vardagen delas med min sambo, hund och en liten fröken som heter Tilde, född den 14 Oktober 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards