Alla inlägg under april 2013

Av Jenny - 17 april 2013 13:52

Idag var jag och Judith med Tilde till öppet hus, trevligt att ha med lite besök. Det pratades mat och jag fick lära mig en hel del intressanta saker som jag helt klart ska ha i åtanke när Tilde blir 2-3 år.


Tilde blev även vägd och mätt och gick idag in på:

Vikt: 10,36 kg (med t-shirt body på)

Längd: 71 cm!


Så man kan väl säga att hon fortfarande växer på bra men att hon till denna gång inte har blivit rundare utan bara större.


Nu har vi inte BVC-kurvorna här men jag har laddat ner dom och Tilde ligger verkligen över på vikten och på längden ligger hon dryga 2 kurvor över.  

Av Jenny - 17 april 2013 08:12

Jag har alltid haft svårt med att acceptera min kropp och alltid tänkt att bara jag tappar 5, 10 el 15 kg så ska jag bli nöjd, men så blir det inte.


Men som jag nämt tidigare så har det skett något nu efter jag har fått barn, jag tycker om min kropp på ett sätt som jag aldrig gjort tidigare. Vilket är lite lustigt med tanke på att min mage nog aldrig varit "fulare", rumpan degigare och hängigare bröst... men nä det gör inte så mycket. Jag tror ett av dom viktigaste perspektiven för min del är att jag inte själv kan bestämma helt hur min kropp ska se ut, det är min lott att få bristningar osv. Men jag kan oxå se det vackra med min kropp på ett helt annat sätt. Sen känner jag ett ansvar över att vara nöjd med min kropp, ja vill inte att Tilde ska ärva min dåliga kroppsuppfattning.

 

Nu är allt inte rosenrött jag får fortfarande återfall med att känna att nä jag måste då tappa en massa vikt innan jag blir fin... eller att jag jämför med andra, vilket oxå är himla dumt då vi inte har samma förutsättningar. Men som sagt jag jobbar på det, sen har jag inget emot att tappa lite eller få lite mer muskler, men att jag ska vara nöjd med mig själv ska inte vara beroende av det!


Av Jenny - 16 april 2013 14:17

Under vår tur så har Tilde blivit 6 mån! Stora tjejen!


 

Alldeles nykläckt


 

På 6 mån dagen :)

Av Jenny - 16 april 2013 09:01

Det blev en riktigt trevlig tur hem till familjen i Bastu, även om den började dåligt... Flyget vi skulle åka med gick ju inte... vilket vi inte fick reda på förän vi var på flygplatsen. Det ordnades med ersättningsflyg så vi kom iaf hem, men såklart hann inte bagaget med :( Nu gick det bra ändå, det är ju fördelen med att åka hem till familjen, det är ju lätt att låna det man inte har.


Men härligt väder hade vi och allt blev bara super väl där och såhär i efterhand hade det inte gjort något att stanna några dagar till.


Här kommer lite bilder från veckan


 

På väg!


 

Myser i köket med morfar och moster


 

Det blev många härliga promenader i vagnen.


Det blir att inhandla en sittvagn, så himla bra!


 

Ute i det fina vädret!

Av Jenny - 11 april 2013 22:33

Men jag berättar mer om det senare. Vi har det super och bagaget kommer mest troligt med bussgods imorgon. YEY!

Av Jenny - 10 april 2013 10:22

Nu är det bara 1,5 timma innan resan mot norr börjar :)


Längtar och börjar vara nervös!

Av Jenny - 9 april 2013 21:41

Nu snart bär det iväg! Shit så spännande! Nu är det bara att hoppas på att tåget är i tid och allt det där..

Ser så otroligt mycket fram emot att komma hem och speciellt nu när det är så smidigt :-)

Av Jenny - 9 april 2013 15:35

Jag hade hoppats på att Tilde skulle vilja ta en lur i vagnen, men ikket :-) men det blev mysigt ändå vill jag lova

Presentation


Norrlänning som flyttat till Danmark för kärlekens skull. Vardagen delas med min sambo, hund och en liten fröken som heter Tilde, född den 14 Oktober 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards