Alla inlägg under april 2013

Av Jenny - 8 april 2013 16:59

Ja det har sina nackdelar att ha en bebis på 10 kg...Hon är inte så lätt att ha i armarna fast det egentligen är det enda hon vill.

Jag har den senaste veckan känt mig väldigt trött och att Tilde har varit väldigt krävande. Jag läste därför i min bok om utvecklingsstegen och mycket riktigt så står det om perioden hon är i nu att mamman ofta känner sig trött och har ont i kroppen! Helt rätt gällande mig iaf! Som tur är så är nog den här "dåliga" perioden snart slut och jag ser fram emot en fröken som inte blir helt hissig bara för att man lägger ner henne på soffan.


Temprament och bestämd vilja har den lilla fröken!

Av Jenny - 8 april 2013 08:56

Hon är verkligen bara så söt och mysig när hon sover.

Av Jenny - 7 april 2013 18:55

Motoriken utvecklas verkligen snabbt just nu. För 2-3 veckor sedan började hon lyfta huvudet ordenligt när hon ligger på ryggen. Nu bara i veckan har armarna blivit långa och hon når nu det som hänger över skötbordet kan hon nu ta fast och dra i, sen nu idag så ligger hon i soffan och ålar sig baklänges upp men rumpan och sen lyfter hon magen med överkroppen. :)

Snurra från rygg till mage gör hon oxå om än inte speciellt ofta, det har hon iofs gjort ganska länge men nu sker det oftare, känns oxå mer som hon har koll på vad hon gör nu.

Mage till rygg gör hon fortfarande inte och hon visar heller inga tendenser även om hon dom senaste 2-3 veckorna med lätthet kikar över axeln.

Av Jenny - 7 april 2013 15:50

Det är det jag funderar mest på just nu. Till en själv är det ju lätt att packa men till lilltjompa? Och vad är bra att ha med i handbagaget? Ja nu försöker jag iaf tvätta undan så allt som ska med iaf är rent. Sen ska vi ju bara vara borta i 5 dagar så det borde ju ganska bra att få allt med, eller?

Av Jenny - 6 april 2013 14:46

Jag har nog gjort något dumt idag... Jag har klippt av mig ca 5 cm på mig själv... :D Ja det blev inte så bra men förhoppningsvis kommer det inte att tjorva så mycket om nätterna då det mest slitna är borta. :)

80

Av Jenny - 6 april 2013 14:02

Är storleken fröken har på sig idag. Tröjan har hon fått av farmor :-)

Av Jenny - 6 april 2013 13:09

Här har vi den äkta varan!

 

Av Jenny - 6 april 2013 13:00

Blev lite gröt idag igen för Tilde, testade rismjölsgröten igen men den är verkligen ingen hit. Tilde får kväljningar och är inte alls speciellt peppad på att smaka, men får hon själv hålla skeden så går det faktiskt lite bättre.

Så nästa måltid får hon något annat i tallriken så får hon äta själv :)


Bestämda donna! 

Presentation


Norrlänning som flyttat till Danmark för kärlekens skull. Vardagen delas med min sambo, hund och en liten fröken som heter Tilde, född den 14 Oktober 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards