Alla inlägg under augusti 2012

Av Jenny - 27 augusti 2012 22:02

Vi har världens eländigaste trapp i husen. Den är inte så ful, men det är en helt öppen trapp utan räcke, sen är den för brant och för halkig.


Igår så kom vi äntligen igång med att ordna den där trappen. Planen är att vi skulle bygga in området under trappen så vi kan använda det till förvaring.

Den är fortfarande inte klar, räcket, tapet och halktejpen fattas fortfarande men jag kan visa vad vi har gjort såhär långt.


   


Jag blev iaf väldigt positivt överaskad, då det i princip bara var positivt att bygga bort den ytan. Nu har jag ingen bild sen innan men utrymmet gick inte direkt att använda till något, och det enda det gjorde var att allt blev lite rörigare. Så nu ska jag bara hitta en fin tapet som vi kan ha på den nya väggen och dörren. Blir så bra att få ett utrymme där vi kan förvara lite saker. Det blir nog mest plats till Pers jaktsaker men vi får då ut dom ur garderoberna i "barnrummet" så då får ju bebisen saker plats :)

Av Jenny - 27 augusti 2012 21:51

Vi mätte min mage när min syster var här i mitten/slutet av Juli sen mätte vi den i slutet av Juli i Bastu, sen mätte vi den igår. Så på ca 1 mån har min omkrets kring magen ökat med ca 5-6 cm! Det är bara helt galet! Måste ta en bild snart, men jag tycker det är så jobbigt att se migsjälv på bilder, känner mig inte jättestor men ser ju ut som en flodhäst på bild...

Nu är det tagit några bilder iaf så det ska bara laddas upp.


   

Här är jag inte så stor som ni kanske kan se, var i vecka 20+6, så jag hade just passerat halvtid. Pers mamma har tagit bilden och jag tycker faktiskt oxå själv att den blev riktigt bra :)


 

Det här är alltså jag nu i vecka 32+4 (ovan och under). Ni får ursäkta att dom är lite suddiga det gick inte så bra att ta med blixt i spegeln.

 

Av Jenny - 23 augusti 2012 22:33

Har varit och simmat i DGI-huset idag, riktigt nice :) Det är riktigt skönt att få känna sig lite lättare. Jag ska passa på att skriva upp mig till gravidsimning i september tror det kan vara trevligt att få guppa runt där i vattnet med andra likasinnade :)


Nä nu ska jag ta och sova. Imorgon ska jag på middag med en massa tjejer/kvinnor från en massa olika länder :) Girls supper Club.

Det ska bli kul att få surra av sig lite.


Av Jenny - 21 augusti 2012 23:49

Det har vi varit på idag :)

Det var en föreläsning av en jordmor som berättade lite om vad man kan vänta sig inför födseln. Det var riktigt bra och det känns bra att ha fått lite bättre koll på läget. Vi gick igenom allt från när man ska komma in och vad man ska ha med till smärtlindring och om man vill se moderkakan efter.

Vad jag inte visste var att det inte finns lustgas på Herning BB... Det känns ju lite snopet, har ju blivit rekomenderad det av andra. Men pool eller bad finns och det rekomenderas av dom som provat. Nu vet jag ju inte hur ont det gör och jag går inte in med förutfattade meningar, jag kommer inte att önska något smärtstillande men får jag ritkigt ont så kommer jag inte att tacka nej till det heller...

Sen får vi hoppas att man kan klara sig från akut kejsarsnitt, tycker inte alls det känns speciellt lockande, men behöver man det så behöver man det och då är det ju inte så mycket att säga om saken.

Moderkakan vill jag väldigt gärna se, tycker det är lite fashinerande :)


Spännande känns det iaf, är ju väldigt märkligt att förbereda sin inför något som man inte har den blekaste aning om hur man kommer att ta och uppleva det. Jag hoppas verkligen det kommer att gå bra och att jag inte kommer att gå så väldigt långt över tiden. Blir max 12 dagar, så den 30 okt kommer bebisen garanterat att vara här! Helt galet :)



Av Jenny - 19 augusti 2012 11:47

Vi har haft ett kort besök från Norge torsdag till lördag. Vilket har varit hur trevligt som helst! Nu hade vi även tur med vädret så vi kunde njuta av en helkväll ute på altanen. Enda nackdelen med att få så trevligt besök är att huset känns så tomt efter dom hade åkt...


Vi fick iaf oxå en massa bebissaker :) som en moseskorg med stativ, bilstol, cykelstol, leksaker och en massa annat.


Per har varit borta på svensexa över lördagen och kom hem redan nu kl 9 i morse, jag som inte trodde att jag skulle han skulle komma förän kl 5-6 i afton eller så.... så det var en väldigt trevlig överraskning :)


Av Jenny - 16 augusti 2012 19:52

Inte med magen men med övervångingen!

Vi får besök nu ikväll och då behövde vi ordna upp gäst-/extra-/framtida barn-rummet. Vi har tagit ut hyllorna och tagit in en säng, sen ska en till säng in. Det är inte klart riktigt än men jag blev tvungen att ta en paus, det här med att dammsuga och dola på är inte det bästa tycker mina höfter... :( Det går ändå bra men det blir fortsatt lugnt ikväll. Sen gäller det bara att få ordning på allt skrammel som vi har!


Av Jenny - 15 augusti 2012 21:43

Har det helt plötsligt blivit här iaf. Riktigt skönt med lite värme men det blir för varmt för mig... :(


Känner mig lite som en hemsk hundägare nuförtiden, jag orkar inte riktigt så mycket och speciellt nu när det är varmt. Tia kommer med leksaker och vill leka, men jag orkar ju inte springa runt så speciellt länge med henne... Himla synd, hade nästan önskat att vi skulle vara hundvakt...

Sen kan jag i och för sig köra till hundskogen och släppa henne där, men det är inte speciellt roligt när det är så varmt ute.

Nä så det har varit en hel del slarv från min sida när det kommer till Tia... :( Det duger inte så jag får se till att hitta på några småsaker med henne om dagar. Men det är svårt att komma på saker och känna sig peppad när man är så otymplig och har så mycket annat i huvudet som tar ens energi.


 

Av Jenny - 14 augusti 2012 22:30

Har läst att bebisen kan bli mer regelbunden i sin dygnsrytm, vilket jag verkligen har märkt den senaste tiden.


Varje kväll kring 23 är bebisen så väldigt aktiv, ska bli spännande och se om det håller i sig efter födseln. Men det är lite roligt igår blev det ett väldans liv i magen och jag visste inte vad klockan var så jag frågade Per och mycket riktigt var hon kring 23.


Övrigt från idag är att jag har gjort eget bröd! Det händer inte varje dag! Det blev ett zucchini bröd, men det var ingen större hit med zucchini, då den blev för blöt i degen... Nu fick jag oxå slut på mjöl, typiskt... men det som zucchinin gjorde var att den blev väldigt svårgräddad, degen blev för fuktig. Nu använde jag mig av vetemjöl istället för dinkel som var rekomenderat och det ska tydligen ha en bättre uppsugningsförmåga. Nu smakade det gott iaf så det var då värt ansträngningen.


Receptet hittade jag HÄR



Presentation


Norrlänning som flyttat till Danmark för kärlekens skull. Vardagen delas med min sambo, hund och en liten fröken som heter Tilde, född den 14 Oktober 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards