Direktlänk till inlägg 11 januari 2014

Tänder

Av Jenny - 11 januari 2014 15:49

Gaaaahhhhh! Tilde är så svår att få till att sova nu, som nu idag har hon inte alls sovit något än även om jag försökt i dryga 2 timmar... Vi som äntligen sakta men säkert började få styr på dygnet, men så kommer allt att skita sig idag och jag blir så irriterad.

Tildes middagslur är tiden som jag får för att samla mig, egentid till att göra det jag vill och samlar energi inför att fixa middag eller vad vi nu annars ska hitta på på eftermiddagen/kvällen. Så just nu vill jag bara skrika ut min frustration! Jag har inte alls något tålamod, men som tur är ju pappan hemma så han kan underhålla och umgås med lillan. Frustrationen beror ju på stor del att vi nu har någon har lite planer på veckodagarna, Tilde ska ju till dagis på dagarna och om jag kunde få henne till att vakna innan kl 9 så skulle det ju underlätta... Sen kan jag ju inte bara dra upp henne tidigt på veckodagarna och ta henne till dagis, hon blir ju så otroligt grinig, så den kampen måste vi ju ta hemma. Så jag hade ju hoppats på att det skulle gå bra att vrida om dygnet utan att dra upp henne 2 timmar innan hon brukar vakna, men tyvärr verkar det inte bli så.


Men jag har iaf kommit på varför hon är så förbaskat svår att få till att sova, det är tänder! Första kindtanden har kommit men 3 andra är på G, plus 2 andra tänder... så kanske inte så konstigt hon har lite svårt att få ro i kroppen till att sova.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 8 september 2015 13:06

Åh jag blir verkligen peppad på att skriva lite mer i bloggen igen när jag tittar igenom dom gamla inläggen. Det är ju jättekul att det finns. Får se till att dokumentera lite även denna gång. Kanske man får skriva ut lite av det gamla så Tilde änt...

Av Jenny - 14 augusti 2015 10:17

Sådär ja, i januari väntas nytt tillskott! Jag sväller som bara den och har vid denna vecka lagt på mig ca två kg mer än förra gången... suck... känns inte riktigt bra. Foglossningarna är sjukt dryga, jag får bara undvika att stå och sitta... det ä...

Av Jenny - 21 juni 2014 23:18

Ja nu har man då verkligen haft blogguppehåll... Appen slutade funka och jag kände det var svårt att få tid till att blogga med datorn, man vill ju gärna ha lite bilder och då måste man ju ladda upp osv.. ja ni förstår.   Ja men mycket nytt är de...

Av Jenny - 20 februari 2014 12:47

Åh vad jag hittar mycket fint till Tilde, tycker det finns så mycket fina flickkläder och samma sak när det kommer till pojkkläder. Men vissa saker är för mig helt oförståligt! Det första är färgerna, finns verkligen lite variation, men det som är sä...

Av Jenny - 11 februari 2014 23:42

Förra veckan var den magont för mig och Per, så fick Tilde ögoninflammationi helgen och jag blev förkyld, Per har varit till läkaren och fått konstaterat kronisk bihåleinflammation och som pricken över i:et så har jag oxå fått ögoninflammation... suc...

Presentation


Norrlänning som flyttat till Danmark för kärlekens skull. Vardagen delas med min sambo, hund och en liten fröken som heter Tilde, född den 14 Oktober 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards