Alla inlägg under mars 2011

Av Jenny - 14 mars 2011 21:54

Hostan ligger kvar men än misströstar jag inte allt för mycket gällande vindelälvsdraget.

Hoppas jag är lite piggare imorgon, då kanske jag kan pallra mig ut på en liten vända med Tia så hon får springa av sig lite.


På önskemål från Per så blev det tacopaj idag... men det blev kanske lite väl mycket för mig.. ligger fortfarande i matkoma, men gott var det!


Annars så skickade jag iväg en jobbansökan idag så är det bara att vänta... ska söka lite fler jobb då det faktiskt finns lite olika ute :) De flesta är iofs bara för sommaren men man måste ju testa.


Imorgon så blir det oxå ett besök till astmasköterskan så ska jag kolla upp min ansträningsastma. Spännande att se hur det kommer att gå.

Av Jenny - 12 mars 2011 22:03

Då var man hemma i Umeå igen, känns skönt :)


Det var ju ett tag sen jag uppdaterade då jag inte har haft internet hela tiden.

Vi var i alla fall i Bastuträsk vilket var riktigt mysigt, sen var vi runt en massa till släkt och vänner så man var lite slut när vi väl kom till Umeå.


I Umeå så hann vi med en middag i god vänners sällskap och dagen efter packade vi om väskan för att sen åka mot Trysil. Vi skulle vara där på söndagen så vi körde natten lördag-söndag så vi inte skulle komma så väldigt sent på söndagen.


Tråkigt nog så började jag att känna av en förkylning på vägen till Trysil och på första skidturen (drag med Tia) så kände jag att jag inte alls var frisk...  :(

Måndag och tisdag blev det alpint vilket var hur kul som helst men då en av Pers kusiner körde telemark så blev jag riktigt peppad på att testa, så för onsdagen bytte jag och körde det. Svinsvårt och riktigt jobbigt men väldigt kul, tyvärr så blev påfrestningen av telemarkdagen lite för häftig och jag kände mig inte alls pigg efter det. Torsdagen blev till stor del spenderad i sängen... men när de andra skulle ut på en liten tur för att grilla så kunde jag inte hålla mig och tog mig på en liten runda med Tia... Kanske inte den smartaste idéen... men men... sen igår blev det en liten tur i Trysil med Pers mamma och sen lunch.


Riktigt kul det här med skidsemester i alla fall, det här var ju min första :)

Sen gick det bra med att förstå danska oxå om än jag fortfarande inte riktigt förstår allt... men det är kul att jag själv märker förbättringar för varje gång. Skidsemestern var som ni kanske förstår med Pers släkt, himla kul att träffa dom hade träffat några av dom innan men inte alla.


Eftersom både jag och Per är riktigt kass på ta bilder plus att det var dåligt väder mest hela tiden så blev det inga bilder att visa upp från turen...

Presentation


Norrlänning som flyttat till Danmark för kärlekens skull. Vardagen delas med min sambo, hund och en liten fröken som heter Tilde, född den 14 Oktober 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards