Alla inlägg under september 2013

Av Jenny - 13 september 2013 00:25

     

Av Jenny - 13 september 2013 00:08

Ja va fasen behöver man?


Till och börja med så behövs en overall och ett par ordentliga skor. Sen saknas det ett par överdragsbyxor, jag kommer nog att behöva förnya regnstället då det känns lite väl litet.

Vantar och varm mössa saknas oxå. Varma om fötterna har jag lite av men strumpor saknas, kanske kunde vara bra med ullsockar.

Ja vi saknar egentligen allt... Ska satsa på att köpa lite tröjor och byxor som är lite varmare. Har tittat in den del på paracellet.dk


Sweater i Beige, Rød og Hvid i Fin Uld fra FUB Strikkede Bukser i Marineblå fra FUB

Tröjan och byxan är båda i ull. Tänkte att det kunde vara fint till Tilde, byxorna ser ju oxå lite breda ut i benen så dom går kanske att dra över andra byxor...


Sen har dom en massa fint i ull och annat på purebaby.dk så mycket fint alltså! Nä jag blir bara så förvirrad och jag önskade verkligen att det fanns en faktisk butik i närheten så man kunde titta och känna innan man ska köpa, tycker det är svårt på internet speciellt när man har en som inte helt passar storleks normalen...


Av Jenny - 12 september 2013 23:04

Ikväll har vi varit och besökt en potentiell dagmamma, eller dagmammor rättare sagt, det är 2 st som har tillsammans.


Så hur känns det då? Ja lokalerna var det inget fel på, undtaget att man gick igenom en bar?! för att komma in till "dagis" delen. Det är en inhägnad trädgård, fina ytor att leka vid inne och ute. Trevliga dagmammor som aktiverar barnen.


Negativt, det blir tot 10 barn på 2 st dagmammor. Den äldre är den enda som tidigare jobbat med barn, den andra är 28 och har två små barn själv. En relativt högt traffikerad väg går just bakom planket i trädgården, vilket ger ganska mycket bakgrunds stoj. Att man går igenom en bar för att komma in till lokalerna...


Ja det blir lite att fundera på... Per kändes lite skeptisk han tyckte baren var väldigt oproffsig, han var heller inte så förtjust i att deras hund ibland fick hälsa på barnen och sen var han lite missnöjd att alla barnen är i samma ålder, dvs den älsta är född i maj, vilket begränsar Tildes möjligheter till att se och lära av dom äldre.

Av Jenny - 12 september 2013 12:24

Nu på måndag tar jag och Tilde flyget norr :) Vi stannar i hela 2 veckor! Ska blir så härligt och jag ser verkligen fram emot det :)
Hör av er om det är något som har lust att ses !

Av Jenny - 4 september 2013 16:39

Jag funderar lite på sälja dom barnvagnar vi har, Brion och Emmaljungan. Briovagnen, har ju knappt använts och står mest bara och samlar damm. Emmaljungan som jag köpte begagnad i våras är jag iofs glad med, men jag tycker inte riktigt den passar mina behov. Jag tycker den tar för stor plats i bilen, eftersom vi bor som vi gör så bor den oxå i bilen vilket är ok sålänge inte något mer ska med... Jag tycker oxå att den är klupig att köra med, jag kör ju ofta en vända i stan eller så och den är alltså klumpig.


Vad vill jag så ha?

Jo jag skulle vilja ha en Bugaboo buffalo eller cameleon. Bugaboo har oxå riktigt fina syskonvagnar.


Buffalo modellen


Bugaboo cameleon

Av Jenny - 2 september 2013 14:16

 

Av Jenny - 2 september 2013 14:09

Jag impulshandlade igår till Tilde på mormor.nu det blev en väst och en halsduk.

Kan tydligen inte kopiera över bilderna... men här kommer länkarna väst och halsduk. Västen är grå och halsduken naturvit, ville egentligen ha en brun väst men den fanns tyvärr inte i den storleken som jag ville ha.


Av Jenny - 1 september 2013 17:51

Nu har även jag druttat dit på förkylningen... det går ganska ok, men drygt som tusan är det och jag misstänker att även denna natt kommer att ha sina vakna timmar...

Per har än klarat sig men han gjorde illa ryggen på festligheterna i fredags så han spenderar all tid på golvet.

Presentation


Norrlänning som flyttat till Danmark för kärlekens skull. Vardagen delas med min sambo, hund och en liten fröken som heter Tilde, född den 14 Oktober 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards