Alla inlägg under augusti 2013

Av Jenny - 31 augusti 2013 05:57

Nja inte har natten varit någon större hit... och såklart ramlade Per in kl 4 efter grabbkväll så han lär ju vara sådär lagomt pigg och hjälpsam imorgon... Typiskt dålig tajming att Tilde skulle bli så snorig just ikväll.

Av Jenny - 30 augusti 2013 21:28

Lill tjompa är förkyld och rejält snorig, blir spännande att se hur dennna natt kommer att gå...

 

I bodyn pappa köpte när jag låg i mammas mage

   

Lite fuktigt i gräset, då får man inviga regnstället som passade riktigt bra.

Av Jenny - 29 augusti 2013 23:36

     

Av Jenny - 29 augusti 2013 22:32

     

Av Jenny - 28 augusti 2013 21:18

Ja här kan man verkligen höra syrsorna spela..


Lite uppdatering

Vi hade ju semester till Sverige, underbar och alldeles härlig. Vackert väder, bröllop och min underbara familj. Träffade på Kicki med sambo och söta vovven Rut på vägen upp. Perfekt tajmat stopp och var super att få stanna där i 2 nätter.

Hela semestern gick Tildes mormor och morfar runt med henne och hon är nu riktigt stabil på gå med en hand som hjälp.


Sen kom vi hem och första veckan var som tidigare nämnt och var helt semesterbakis, shit vilken dålig gång det var i mig. Veckan efter bestod helt i bröllopsbestyr, vi skulle ordna med kläder, boende och bröllopspresent, Pers bror gifte sig nämligen för en dryg vecka sen.

När bröllopet var över och vi hade fått vara runt lite i Köpenhamn så var det dags att hämta syster på flygplatsen. Hon kom och stannade en vecka. Så skönt att ha henne här! Vi hade en riktig toppenvecka, lite shopping, djurpark, fiske och tur till kusten. Det som tyvärr var lite trist för min del var att jag var lite hängig efter bröllopet och en mage som krångla lite :( Men annars måste jag säga att det har varit en energi boost att ha syster här och jag är nu äntligen tillbaka på normal energinivå!


Utveckling Tilde

- 2 tänder som nu när som helst kommer att bryta fram

- Reser sig utan problem

- Kryper på riktigt

- Går längs möbler

- Kan stå utan att hålla i sig

- säkert en massa mer men det var då det viktigaste.


Jag

- Tog en premiärtur på rullisarna igår, riktigt skönt, men shit vad ortränad jag är!

- Möte på jobcenter (arbetsförmedlingen) idag, min mammaledighet slutar på måndag!! galet! Så nu är det till att starta för fullt med jobbsök och fundera ut va fasen man vill hitta på.

Av Jenny - 23 augusti 2013 22:02

Efter en helg med bröllop så har veckan spenderats med syster. Det är verkligen så trevligt att ha hon här, vi myser och Tilde skrattar när moster leker tittut.

Av Jenny - 23 augusti 2013 21:59

3 mån med ålning a la armystyle har magen äntligen lättat från backen och även om det är långsammare har största delen av kvällen spenderats med att krypa på "riktigt" :)

Av Jenny - 11 augusti 2013 11:06

Vi har haft en underbar semester uppe i norr och jag ska försöka lägga upp lite bilder. Vi kom hem för en vecka sen, resan gick bra men shit så segt det har varit i veckan. Har verkligen varit semesterbakis och nu i helgen har det känts bättre men då åkte Per till Köpanhamn på fredagen för hans bors svensexa så det har inte riktigt blivit någon upplyftande helg. Så nu se vi alla fram emot att Per ska komma hem :)

Presentation


Norrlänning som flyttat till Danmark för kärlekens skull. Vardagen delas med min sambo, hund och en liten fröken som heter Tilde, född den 14 Oktober 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards