Alla inlägg under mars 2013

Av Jenny - 31 mars 2013 10:01

Lite tur i oturen blev det inte något inplanerat för oss igår, men gjorde de bästa av dagen och tog en härlig tur i kompedalskogen hela familjen! Shit vad jag har saknat mina skogsturer med Tia. Nu går det ju så bra att ha med Tilde det är ju oxå varmare som man kan ju amma utan att frysa brösten av sig :)


Vi gick upp i ett riktigt fint utkikstorn och fick titta ut över heden men vi fick tyvärr inte se några djur.


Så det blir helt klart mera turen från och med nu!

Av Jenny - 29 mars 2013 22:29

Vi hade ju besök av sundhedspl. för drygt 1 vecka sen. Då pratades det mat, men något som hon sa retar mig mer och mer ju mer jag tänker på det.

För det första så tyckte hon verkligen att vi skulle börja med gröt och att den skulle blandas ut med modersmjölkersättning. Nu är ju Tilde över 5 mån så det är ju inte för tidigt att börja med smakprover vilket vi oxå har, men jag kan väl inte riktigt påstå att hon verkar ritkigt redo för att äta även om intresset finns.

Men varför stressa oss med att hon ska äta när den officiella rekomendationen är att hon ska ammas till hon blir 6 mån, det är ju heller inte riktigt så det går någon nöd på henne, hon växer ju så det knakar.

Sen det andra varför ska jag börja spendera pengar på modersmjölkersättning för att blanda i gröten? Som hon sa så kommer vi ju ändå inte upp i dom 4 dl ersättning innan hon blir 6 mån så vi måste ju tydligen ändå börja med järndroppar.


Stör mig på hur hon sa det, hon fick det hela till att verka som det inte har varit bra att jag har kunnat amma henne så länge och som det hade varit bättre om jag börjat lite med ersättning... och som att det var lite bråttom nu att få henne på fast föda.


Jag ser verkligen fram emot när Tilde med glädje äter annan mat, det kommer att bli så kul och speciellt för Tildes och Pers kontakt.

Av Jenny - 28 mars 2013 22:31

Jag älskar min saik mössa :-)

Av Jenny - 28 mars 2013 18:16

     

Lite mindre


 

och ännu lite mindre

Av Jenny - 28 mars 2013 15:47

Det är helt fantastiskt väder idag så med lite tvång fick jag ut hela familjen på promenad (Per är fortfarade inte helt frisk och lider b.la av huvudvärk). Det var supermysigt och nu efter en senare lunch så ligger alla och sover runt om mig. Hur mysigt som helst att bara sitta här i stillhet utan något bakgrunds ljud och bara lyssna på deras djupa andetag.


 

Gammal bild men söt ändå :)

Av Jenny - 27 mars 2013 15:05

Idag tog jag och Tilde en tur till HerningCenter för att hänga lite med Sofia och Ebbe. Det var riktigt trevligt och som tur va var vi där tidigt. Vi hann äta lunch och jag hann shoppa både byxor och tröjor till mig själv och det blev inget till Tilde, helt galet! :D

Byxorna är turkosa och klarblå tänkte det skulle vara lite kul med färg nu till våren.


Det var som sagt tur vi kom lite tidigare för vid kl 12 var det helt tjockt med folk, så då tog vi oss ut på en promenad istället.


Bilturen dit gick bra, men lite missnöje var det allt där bak.. På vägen hem var det lite mer missnöje och hon började skrika ganska så häftigt vid 2 km kvar, men det kändes ändå som det inte var helt så hemskt som det kan bli ibland.

Av Jenny - 27 mars 2013 08:11

Efter ha sett vetenskapens värld i måndags om att fasta, då inte en lång fastaperiod utan två dagars fasta på en vecka sen får man äta vad man vill de övriga dagarna. Sen dom dagarna som man fastar så är det inte så att man inte äter något utan man ska äta som kvinna mellan 400-500 kalorier ungefär lika med 1 måltid. Det mest intressanta var reslutatet, blodfetter, kolesterol, blodsocker och det hela minskades drastiskt, det andra som var så fantasiskt var att man minskade risken för demens och man blev faktiskt smartare :) det sista pluset var att man tappade vikt för även om man åt så mycket som man ville dom andra dagarna så blev det att tappade vikt.


Se programmet på Svt Play avsnitt 11 (här), jag och Per blev iaf väldigt övertygade om att det är något för oss så vi ska faktiskt testa det. För det är ju som de säger ingen diet, det är bara två dagar i veckan som man fastar.

Av Jenny - 26 mars 2013 21:22

Vi hade tur i oturen i helgen. Vi var bortbjudna på födelsedagsfirande på lördagen men då både Per och Tilde var krassliga så stannade vi hemma. Nu var det visst inte så dumt ändå, då dom flesta som varit där blivit magsjuka och vi verkar (ta i trä) ha klarat oss.


Annars så är folket här hemma på bättringsvägen och Tilde har varit på strålande humör hela dagen :) Jag har fått dubbelkolla biljetterna med AirSweden och det var i ordning, så nu om inget oförutsett händer flyger vi hem till Bastu den 10 april. Längtar!

Sen var vi in till kommunen (jag med Tilde i selen) och fixade Tildes pass och hon är nu dansk medborgare. Om 5 arbetsdagar beräknas passet vara klart. Ska bli så kul att se :)


Presentation


Norrlänning som flyttat till Danmark för kärlekens skull. Vardagen delas med min sambo, hund och en liten fröken som heter Tilde, född den 14 Oktober 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards