Alla inlägg under oktober 2013

Av Jenny - 25 oktober 2013 22:06

Tilde fick en slant av min faster till hennes födelsdag och idag fick jag inhandlat en fin gåvagn.

Tilde blev iaf väldigt glad för den :)


     

Av Jenny - 24 oktober 2013 12:41

Hon har ju börjat komma på det här med att klättra och att klättra upp och ner från soffan är en hit.

     

Av Jenny - 24 oktober 2013 00:40

Hade turen att få härligt besök av Sara, Aron och Stina i helgen. Det blev en tur till Vadehavet och regnskogen i Randers.

 

På Cafét

 

Vadehavet

 

Ribe domkyrka, uppe i tornet, observera den platta terrängen.

 

I Regnskogen

Av Jenny - 18 oktober 2013 10:48

Ikväll får vi besök :-) det är några av mina studie kompisar som kommer och det ska bli så kul! Men nu försöker jag få lite ordning och reda så det ser ok it när dom kommer

Av Jenny - 16 oktober 2013 12:20

Pappan är tillbaka på jobbet och jag och Tilde hänger hemma. Vi var och skulle hämta provbilderna från Tildes fotografering i fredags men tyvärr var dom inte färdiga även om vi hade blivit lovade :-( och dom blir nog inte klara för än på måndag...
Blev alldeles deppig då jag har sett fram emot att se dom... Jag har ju haft en fantastisk energi sen Sverige-turen men jag tror förkylningen tillsammans med tand på Tilde, sängliggande sambo och bakhysteri har tagit ut sin rätt. Men som tur har jag inte tid till att deppa mer. :-) det kommer besök i helgen och det ska bara bli så kul!

Sen är det ju som tur är svårt att dra ner sig när man har en så spjuver här hemma :-)

Av Jenny - 15 oktober 2013 16:11

Av Jenny - 15 oktober 2013 14:22

Så har lilltjompan blivit 1 år! Crazy!


Firandet blev som sagt i helgen och det var då tur. Igår som var hennes riktiga födelsedag startade med att jag hade fått en fruktansvärd nackspärra, så jag bokade in en massage kl. 14. Per tog in till läkaren på morgonen för att kolla upp sitt svullna knä och ben. Han kom hem igen men så svullande benet upp mer och han ringde tillbaka till läkaren som skickade honom till sjukhuset. Där blev det provtagning, ultraljud, röntgen och samtal med läkare. Dom vet inte vad felet är och varför han samlar vätska i benet men det var tydligen ingen infektion mer så det var ju bra, heller inte någon blodpropp. Per kom hem sen vid kl 19, som tur va kunde Judith komma och passa och underhålla Tilde när jag skulle på massage och heller inte hade så mycket energi.


Här kommer lite bilder på ettåringen som fortfarande är och har varit förkyld hela helgen.


       

Av Jenny - 13 oktober 2013 17:00

Idag har vi firat Tilde som fyller 1 år imorgon. Det har varit en lugn dag då Per fortfarande är mest sängliggandes, Tilde som har nyblivit förkyld och jag som känner förkylningen komma. Igår kom Pers bror och fru och dom sov över och idag kom oxå Tildes farmor och Jørgen förbi.

Det bjöds på smörgårdstårta och gräddtårta och det var väl helt ok med tanke på att jag inte gjort smörgårdstårta förr.


Det har varit riktigt trevligt och det var tur vi inte blev flera då vi inte har varit det mest energifylda gänget.


Tilde har fått riktigt fina presenter

Bla ett litet kök från farmor och Jørgen och en spelande larv från Kristian och Heidi.

det här hade jag och Per köpt, så får vi se om det kommer till glädje. Det kommer från märket Hape som har en massa fina leksaker i naturmatrial.


Bild på köket

Legekøkken i træ m. tilbehør

Det har redan visat sig vara en hit :)


Presentation


Norrlänning som flyttat till Danmark för kärlekens skull. Vardagen delas med min sambo, hund och en liten fröken som heter Tilde, född den 14 Oktober 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards