Alla inlägg under juni 2013

Av Jenny - 28 juni 2013 22:34

Så fick Tilde en riktigt fin gunga av sin farmor, den är hon väldigt glad för och skriker wiiie wiiie mellan skratten när den gungar :)


 

Av Jenny - 28 juni 2013 22:13

         

Mat · Tilde
Av Jenny - 24 juni 2013 19:49

Idag har det varit en ren återhämtningsdag... Det tog verkligen gårdagens festligheter, så det har inte hänt speciellt mycket idag.

Men jag kan bjuda på en mysig bild på mina älskade från en dag med fint väder.

 

Av Jenny - 23 juni 2013 22:44

Det blev en riktig hit med sankt hans hemma hos oss. Vi blev tot 26 pers, hälften vuxna och andra hälften barn. Det bjöds på bål, pinnbröd, korv, potatissallad, rådjur, godis och marshmallows. Inte så dumt helt enkelt.

Tia skötte sig riktigt bra och fick sällskap av 2 andra hundar så även hon fick leka av sig.

Tilde njöt på ryggen och var nöjd över att få kika på dom andra barnen, det blev heller inga problem att få henne till att sova en stund.


Gästerna kom vid 12 och körde vid halv 16, men vi har båda mig och Per varit helt utslagna såhär på eftermiddagen/kvällen. :)

Av Jenny - 21 juni 2013 21:00

Midsommar är verkligen en av mina favoriter och jag har så många underbara midsommarminnen och att inte kunna öka på minnesbanken med ännu ett fint midsommarminne är verkligen en trist detalj med Danmark. Men nu ska jag inte deppa ihop totalt för att det inte blir midsommar, jag får istället Sankt Hans som i år kommer att bli en lite mer händelserik dag än förra årets... Det blir nämligen hemma hos oss och det kommer någonstans mellan 22-26 pers, barn och vuxna, det blir eld, grillning av pinnbröd och skattjakt.


En sak som jag tyckte skulle vara lite kul var att göra kransar, det brukar ju barn (och vuxna för den delen), men jag hittar inga blommor!!! Det är så tragiskt men det finns så otroligt lite vilda blommor, jag ser lite hundkex med det är inte mycket mer än det... Jag kan nu förstå att bina håller på att försvinna... ängar finns inte i detta jordbruksland!

Av Jenny - 19 juni 2013 23:38

Nu när jag har en fungerande dator så kan jag passa på att visa lite fler bilder får när vi var ute i solen och en söt liten pippi som jag lyckades fånga på bild.


Tilde har blivit riktigt duktig på att träna på att lyfta rumpan för att komma till att krypa ordentligt, sen är hon iskall när det kommer till nya underlag att krypa på, gräs var ju bara kul!


         

Av Jenny - 19 juni 2013 23:30

Har idag inhandlat dator! Hua, man blir då ruinerad... men jag är nöjd, enda nackdelen är tyvärr att den är ed danskt tangentbord...æø...

Men fördelen är att det är en Mac, det är nämligen så enkelt att skriva med dom svenska bokstäverna.


Hann även med om att byta in likte kläder och köpa två klänningar på en vintage-butik.

Bilder kan ev komma senare.

Av Jenny - 18 juni 2013 16:55

Ifag har Tilde och jag haft besök av farmor och en stor del av tiden spenderades på gräsmattan. Hon börjar ha bra fast och är då verkligen inte rädd för att krypa på gräset. Hon vat oxå riktigt duktig med att stå på alla fyra.

Presentation


Norrlänning som flyttat till Danmark för kärlekens skull. Vardagen delas med min sambo, hund och en liten fröken som heter Tilde, född den 14 Oktober 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards