Alla inlägg under april 2013

Av Jenny - 24 april 2013 22:52

Jag har haft lite problem med min högra handled vilket tyvärr inte har blivit bättre av att bära på en bebis... Jag har inte kunnat vika ordentligt på handleden, så idag när jag låg på golvet tillsammans med Tilde så insåg jag att jag inte ens kan vika ordentligt på handleden, jag upptäckte därefter en knöl på handledens ovansida...


Jag vet nog vad det är och det är nog mest troligt en sån där senknuta eller Ganglion cysta som det oxå heter. Så inget direkt farligt men det gör faktiskt ganska så ont nuförtiden :(


Ja ja vad säger man... det börjar ju vara några månader sedan mitt sista sjukhusbesök...

Av Jenny - 24 april 2013 12:49

Har varit sugen ett tag nu på att köpa ett armband som även kan användas som bitleksak till Tilde och igår när jag surfade på etsy.com så hittade jag inte bara ett fint armband utan även ett halsband

Bright Rainbow Necklace for Mom - Nursing Necklace - Teething Necklace

Aqua Rainbow Wooden Teething Bracelet - KangarooCare


Fler olika variater hittar ni här


Jag hade väldigt svårt att bestämma mig men jag tyckte det skulle vara kul med lite färg till vår/sommar, sen får vi se om det kanske kan bli en till beställning. Var ett halsband i grönt som jag var lite extra sugen på...


Sen har jag beställt hem en bok som heter "Vad är naturligt för ditt barn" av Tomas Ljungberg, läste på någon sida som tipsade om den och sen när jag såg att den bara kostade drygt 50 kr så tänkte jag att då kan man ju lika gärna köpa den och se vad det är för något.



Av Jenny - 23 april 2013 22:36

Eftersom både jag och P är så duktiga på att titta mycket på tv så har vi nu införskaffat Tv/data förbud fån det att Per kommer hem till jobbet till det att Tilde ska sova. Vi har gjort det under denna vecka och det är en hit! Såklart händer det att vi som idag måste påminna om att stänga tvn, men när den är släckt så har vi det riktigt mysigt :-) äter mat tillsammans vid bordet och bara myser ihop. Sen är det riktigt trevligt att titta på varandra istället för tvn.

Så jag kan verkligen rekommendera det till er andra :-)

Av Jenny - 21 april 2013 22:08

Efter att det gått så bra för att ge mat i bitar till Tilde och att hon äter själv så har jag nu beslutat om att helt lägga ner det här med gröt och skedmat. Känns inte som vi vinner något på att truga i henne det.

Av Jenny - 21 april 2013 16:40

Har ju väntat lite med att placera Tilde på ryggen i selen, men idag var det dags och jag måste bara säga att denna fröken har aldrig känts så lätt på mycket lämge :-)
Sen exploderar verkligen våren nu, då underbart

 

Mat

Av Jenny - 19 april 2013 09:26

Nämnde ju i det tidigare inlägget att Tilde åt potatis och morot med god aptit. Hon fick gegga på med det själv och även om det inte var så mycket som kom i magen så var det säkert lite, men hon älskade det! Hon var så nöjd i sin stol och blev arg när hon inte hade en morotsstav eller potatisbit i handen :) Tia som var på rymmen igår tyckte oxå det var en hit, då det hamnade en hel del gott på golvet.


Jag tycker som ni kanske förstår att det var riktigt kul. Tilde har ju annars inte varit så speciellt intresserad av att äta vilket jag egentligen vet att det inte är någon större kris då hon är så liten, men det stressar tyvärr ändå.


Så mer plockmat för Tilde så kommer hon nog att bli riktigt glad för mat, eller jag hoppas iaf :)

Av Jenny - 18 april 2013 23:44

Vilken dag vi har haft! Först kommer dom och monterar den nya altandörren, äntligen, så bra! Jag passar Tia som blir utsläppt när dom åker till en öppen dörr till trädgården... Som tur va kom hon hem efter ca 2 tim.
Jag har gjort en gryta och vi har haft middagsbesök, mycket trevligt!
Till middagen fick Tilde smaska fritt på kokt potatis och kokt morot. Det blev en hit! Enda problemet var egentligen bara att morötterna skulle ha varit lite mer kokta. Det är alltså häftigt att se hon äta själv :-)

Bilder på nya dörren kommer senare, men shit vilket lyft det blev!

Av Jenny - 18 april 2013 23:37

Nyheten har nått även oss :-) riktigt kul och jag hade rätt, inte så dum magkänsla ändå :-)

Presentation


Norrlänning som flyttat till Danmark för kärlekens skull. Vardagen delas med min sambo, hund och en liten fröken som heter Tilde, född den 14 Oktober 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards