Alla inlägg under april 2013

Av Jenny - 5 april 2013 22:29

Man hör ju folk säga det men gisses vad tiden går undan!
Det är en märklig känsla, när hon var alldeles ny så var det svårt att se bortom magont och skrik, eller ja hela omställningen att tiden gick framåt... Och så nu är det verkligen raka motsatsen, hur har det här hänt?! Hon är ju så stor! Tiden flyger och jag börjar stressa över att gör jag nu det mesta ut av det, kanske borde jag skriva ner lite, fixa lite roliga minnen osv. Men så tänker jag om lite att det gör nog inte så mycket... Eller jag hoppas då det.

Av Jenny - 5 april 2013 20:36

Ja både jag och Tilde tyckte bättre om dagens gröt än den vi testat tidigare, men med det sagt så kan man lätt konstatera att hon inte älskar mat såhär direkt...


Ja vad ska man säga... ja varför ska det gå enkelt med mat när det mesta av mina tidigare förutfattade meningar inte riktigt har varit enkla som jag trott. Men det är nog kanske inte så mycket Tildes fel men mer mina förutfattade meningar om att barn gärna sover i bilen, kan ligga vaken i en vagn, jag skulle ha tid till att träna osv... men icke sa nicke!


Nu behöver det ju inte bli något problem med maten hon har ju inte smakat allt för många gånger men det är väl mer bara det att jag föreställt mig att hon skulle tycka om det från början.

Av Jenny - 5 april 2013 20:29

Jag var idag inbjuden till Claire för familj- och vändag. En av Pers nära vänner jobbar där. Claire är ett klädföretag heter Hust och Claire tror jag. Det var iaf superbra priser och Tildes garderob utökades med 2 klänningar. Såhär i efterhand så hade det kanske inte skadat att köpa något mer, då kanske inte så mycket till Tilde utan till andra barn i min omgivning. Bild på klänningarna, jag hoppas dom passar till hösten.

Av Jenny - 4 april 2013 15:16

Nu så är både jag och Tilde leggade för att flyga, mitt körkort damp ner i brevlådan idag och Tildes pass kom igår (eller var det i förrgår?) Ja ja vi är klara iaf och ett stort stressmoment är borta från mina axlar. :)

Av Jenny - 3 april 2013 23:06

Var på besök hos Pers onkel idag. Dom är mjölkbönder och har massor med kor och söta kalvar :-)

Det blev däremot lite overload för Tilde som blev extremt ledsen. Men efter lite mat och mys var hon klar för att charma. Det blev dock lite sent och för att undvika kaskadkräk i bilen så tog vi en tur i selen. Det gick tyvärr inte så bra till en början mem sen fick hon syn på korna ute och blev lite distraherad :-) men fär att få henne till att sova så lyckades jag med konststycket att lirka upp min ena boob så hon kunde sutta lite. När jag sen kom tillbaka så lyckades jag med det ännu mera imponerande konststycket ayt ge henne nappen och hon behöll den! Resan h blev således mycket lyckad :-) inget kräk och inte en tår!

Av Jenny - 3 april 2013 14:57

Idag har Tilde blivit mätt och vägd


Längd: 69 cm

Vikt: 10 kg! (nu hade hon iofs kläder på sig och hon hade nyätit.. men hon väger iaf 9,5 kg)


Har chockat alla med att hon inte ens är 6 mån än :D Men som sundhedspl. sa det är ju ett lyxproblem att hon är stor. Det som är jobbigt är ju att hon är tung att bära på och eftersom hon än är så liten så kan hon inte hjälpa så mycket.


Av Jenny - 3 april 2013 08:24

Så här kan man tydligen se ut när man ska smaka lite mat, känns lite som hon mer bara flörtar med fotografen...

 

Av Jenny - 3 april 2013 07:56

         

Presentation


Norrlänning som flyttat till Danmark för kärlekens skull. Vardagen delas med min sambo, hund och en liten fröken som heter Tilde, född den 14 Oktober 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards