Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av Jenny - 9 oktober 2012 19:41

Idag har det varit fullt schema. Först barnmorskan, det gick bra och jag känner mig lite lugnare angående bebisens storlek. Hon uppskattade den till 3400 g och poängterade verkligen att det kommer att bli en fin storlek på barnet i förhållande till min storlek. Vi fick höra hjärtljuden och hon mätte även sf-måttet, som fortfarande är aningen större, 39 cm! Ligger verkligen över kurvan nu, vilket oxå förklarar min stora mage :)

Till min förvåning så är bebisen fortfarande inte fixerad.. hen har sjukit ner men huvudet är fortfarande ruckbart. Så det kan man ju ta som ett tecken på att det dröjer ett tag till innan bebisen kommer.


Efter BM-besöket hann jag förbi på Stof & Stil, liknande Ohlssons tyger... Iaf så hann jag med om att handla in lite tyg och vadd för att sy ett baby-nest (Länk till bloggen med mönstret), tror det kan bli bra om jag nu klarar av att sy den.


Efter den snabba shoppingen var det bara att köra tillbaka till BM-mottagningen. Dags för akupunktur! Shit vad det är avslappnande, jag sover verkligen gott med dom där nålarna i kroppen :)

Hon satte nålar i fötterna, smalbanet och svanken. Det funkade riktigt bra på foglossningarna som jag känner av i ryggen men dom jag känner i skrevet hade det inte samma positiva effekt på. Blev iaf lite peppad på använda akupunktur till förlossningen, speciellt om den blir långdragen och jag inte kan sova.


Ja jag kunde verkligen känna av akupunkturen hjälpte, men nu hade jag ju shopping-planer... Köpte in lite blöjor, kollade upp amnings-BHar på H&M men hittade ingen som passade... sen mötte jag upp med svärmor så vi shoppade in lite saker på BabySam som hade rea.

Shoppingen gjorde iaf att jag tillslut fick ont i höften trots akupunkturen...



Har nu inbokat en ny akupunkturtid om en vecka och nästa BM-besök är om 2 veckor, dvs. efter BF, så det gör mig inte något om jag inte kommer till det besöket. :)

Av Jenny - 9 oktober 2012 08:36

Jag sitter och läser allt möjligt som jag bara kan hitta på internet om tecken på förlossning. Nu verkar det vara precis lika varierande som antalet graviditeter så något svar får man inte direkt, många känner förvärkar, kraftigare sammandragningar eller får dålig mage eller, det är några exempel som jag hittat.

Har jag några tecken på att det verkar vara på G såhär 9 dagar innan BF? Kort svar: -Nej...

Jag känner varken sammandragningar eller förvärkar... Tycker heller inte att magen har blivit dålig... så när jag läser så kan jag bara konstatera att jag inte har direkt något annat tecken på att förlossningen närmar sig annat än att jag känner ett tryck nedåt och misstänker att bebisen börjar fixera sig. Som tur är så verkar många inte känna av några tecken innan utan bara när det startar, annars hade jag nästan trott att det aldrig skulle vara på G...


Men jag fortsätter att googla :) Får börja fylla upp mitt schema så jag inte har så mycket tid till att bara sitta hemma och rulla tummarna.

Presentation


Norrlänning som flyttat till Danmark för kärlekens skull. Vardagen delas med min sambo, hund och en liten fröken som heter Tilde, född den 14 Oktober 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards