Alla inlägg den 27 oktober 2012

Av Jenny - 27 oktober 2012 22:03

Efter att gårdagen var en riktig skitdag (den blev bättre när Per kom hem och tog mig ut på premiär-barnvagnstur) så har det varit en riktig toppendag idag :)


Tilde har varit hur go som helst och vi har haft trevligt besök, så det har varit en riktigt toppendag. Min energi har oxå varit över förväntan :)

Jag känner mig positiv till boobsen och amningen om att det kommer att bli riktigt bra snart :)

Av Jenny - 27 oktober 2012 13:38

Jag älskar såhär långt det här med att amma, tycker att det är riktigt mysigt. Helt problemfritt har/är det dock inte... Jag fick som dom flesta får såriga bröstvårtor i början men oturligt nog fick Tilde torsk på tungan, vilket har gjort att jag fick svamp på brösten, så det har gjort och gör fortfarande ont när det ska ammas. Nu är det som tur är bara ett bröst som egentligen gör ont, har oxå kvar ett sår där. Men det andra är helt ok och gör inte alls ont. Nu känns det som det är på bättringsvägen och jag är positivt till att det inte kommer att bli sämre utan bara bättre.

Men nu är inte alla dagar positiva, igår så var det ingen rolig dag till en början och jag blev riktigt deppig.. Goolade lite för mycket och läste på forum och blev rädd för att jag kanske skulle behöva sluta med att amma. Så det ska jag hålla mig borta från.


Nackdelen med att amma är ju att det blir svårt för andra att trösta. Vi har börjat med napp och det funkar i vissa tillfällen men inget är så bra som att få tillgång till mammas tuttar :)

Presentation


Norrlänning som flyttat till Danmark för kärlekens skull. Vardagen delas med min sambo, hund och en liten fröken som heter Tilde, född den 14 Oktober 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards