Alla inlägg under november 2012

Av Jenny - 16 november 2012 08:43

Igår så höll jag mig hela dagen från att stressa, hälsade på en tjejkompis som är väldigt lugn, fikade och surrade. :)


Resultatet av mycket mys och lite stress hos mamman = inga magproblem och skrik perioder :) Så vi får se om det funkar fler gånger :)

Av Jenny - 15 november 2012 10:44

Efter en sen natt med magont, tror det hann bli halv två innan det lossnade upp. Så har resten av natten varit riktigt bra och nu ligger hon och sussar sött på mitt bröst. :) Blir en lugn dag idag då jag tror lillfröken är sliter efter gårdagens bravader, jag är då det iaf. Ska undvika stress och bara gosa :)

Av Jenny - 14 november 2012 19:15

Det blev en tyngre dag idag... Vi kom oss till öppet hus, men fröken Tilde var inte allt för glad... Jag påverkade säkert henne negativt då jag kände mig lite stressad över det hela (nytt ställe, nya människor och sådär), men så är det ju med nya saker och sen när man känner att det börjar vara taight om tid till man ska vara där och Tilde bara blir helt omöjlig. Vi kom oss dit iaf men sen var det bara så varmt där, så då fortsatte det körmiga humöret hos Tilde, hon är lik sin mor som inte kan klara av när det blir för varmt. Tilde kikade runt på allt men blev väldigt trött och då började såklart magen att bråka så hon kunde inte falla till ro. Hon blev sen helt hysterisk när vi skulle åka och röd som en kräfta..

Hon somnade sen iaf i bilen på vägen hem, men vaknade ganska så snart när vi kom hem. Sen sedan dess har hon sovit 2 pass på ca 1 timma (14-19.30), men det känns för lite.. men det kanske det inte är? Hon har haft ont i magen och skrikit en hel del och jag är så glad att Per är så go till att ta över och hjälpa henne med magen. För jag har har verkligen känt mig så trött och frustrerad...

Känns som hon sover för lite och jag blir lite stressad över det.. vilket såklart stressar henne och gör att hon inte kan sova. Sen är det ju inte magont och skrik hela tiden, hon tycker ju att gå kika runt, det är bara dygt att man inte kan sitta stilla, nä det ska vara ständig rörelse.


Nä man känner sig lite hjälplös ibland och speciellt idag när man ser barn som inte har ont i magen och som kan ligga och tjollra på utan att få kramper.


Men som sagt jag är trött och det är mycket därför det känns så hårt, ska nog inte oroa mig så mycket gör ju inte det dom flesta dagarna.


Längtar iaf verkligen till det blir bättre mest för Tildes skulle, det ser ju ut att göra så ont :(

Av Jenny - 14 november 2012 10:09

Tänk vad tiden går lilltjejen har redan blivit en månad.


Just nu ligger hon och sover och vi som ska vara i Sunds kl 11 för öppet hus med distriktssköterskan... Hade ju hoppats på att hon skulle vara lite vaken innan vi skulle dit så hon kunde sova medan vi var där.. Är lite spänd på hur det kommer att gå, men det är ju bara andra bebisar och mammor/pappor där så det ska nog gå bra.


 

För en månad sen, på förlossningen när vi ganska just hade kommit dit som ni kanske förstår... :)


 

Lilla Tilde igår fint uppklädd för en tur till pappas arbete.

Av Jenny - 13 november 2012 10:53

sov Tilde i natt utan matpaus :)

Känns som nätterna fungerar ganska så bra nu, det enda är att jag gärna skulle hoppa över den vakna perioden mellan 22 och 00-01... Men då är det oftast magen som strular och vi få gå runt för att luften ska komma ut...


 

Av Jenny - 12 november 2012 16:12

Jag har inte så stora mål med dagen men en tur med barnvagnen borde ju inte vara för mycket att be om tycker jag... såklart kan man ju gå ut fast det regnar, men det är ju inte kul när himlen öppnar sig titt som tätt och det bara vräker ner... små dugg gör ju inte så mycket.


Sen hade jag tid hos tandläkaren idag men det kändes lite övermäktigt då Tilde inte har sovit så bra på dagen den sista tiden. Så det blir tandläkaren efter nyår, då borde det ju vara lite mer rutiner och lite lättare för Per att passa nån timma.



Av Jenny - 11 november 2012 14:07

Idag har vi verkligen såhär långt haft en riktigt härlig dag. Tilde har varit nöjd, hon har varit vaken, ätit och sovit :) Börjar vara mer och mer vaken och vill gärna se sig omkring, att bara sitta stilla är ingen hit :)

Igår så var det däremot en sämre dag... Tilde kunde inte ritkigt finna ro och ville småäta konstant och bli buren omkring, hon kunde inte alls somna... Så det blev en hel del skrik och vi var lite förtvivlade.


Nu även om vi har en fröken som gråter en del och har lite svårt att falla till ro ibland då hon verkar ha lite magont så måste jag ändå säga att jag tycker att det går bra. De flesta nätter sover hon riktigt bra och vaknar bara för amning, så jag måste säga att vi inte . Sen är det ju inte någon lång period, vilket jag oxå är duktig på att berätta för mig själv dom sämre dagarna, sen är ju dom flesta dagarna bra dagar. :)

Av Jenny - 9 november 2012 10:43

Tack Sara W, det sitter so en smäck :)


 

Presentation


Norrlänning som flyttat till Danmark för kärlekens skull. Vardagen delas med min sambo, hund och en liten fröken som heter Tilde, född den 14 Oktober 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards