Alla inlägg den 1 november 2012

Av Jenny - 1 november 2012 09:53

Jag känner mig lite som när jag just hade flyttat hit till Danmark... Då när jag inte hittade någonstans och kände mig allmänt osäker på det mesta. Lite så är det nu oxå, allt är så nytt och det känns bara så spännande med det minsta, det har blivit lite bättre och jag känner mig mer och mer trygg med att utvidga mina gränser.


Igår blev det vår första ensamma barnvagns tur, det gick hur bra som helst, Tilde sov och jag vågade mig även på en tur in i skogen men det var lite för ojämn terräng för min smak, Tilde sov däremot som en stock. :) Känner mig nöjd med barnvagnsköpet (Brio Sport).


Skrev ett inlägg tidigare om amningen och det måste jag uppdatera med att det går ritktigt bra nu, har fortfarande ett litet sår men svampen verkar vara borta och det gör inte alls lika ont. Det som är att mjölken ibland rinner till lite för häftigt, har hänt några ggr att Tilde har ätit aningens för fort och kräkts ordentligt efter, nästan som en fontän... huvva! Det är bara inte så trevligt. Annars så kräks hon inte alls speciellt mycket, ibland kan det bubbla upp lite överflöd, men jag kan egentligen inte alls klaga.


Sömn, ja om jag kunde sova på dagen så hade det inte varit riktigt bra men det har jag visst inte så lätt för. Men jag tycker än inte att jag kan beklaga mig nämvärt, Tilde äter oftast var 3:e timma om natten och vi och lägger oss vid 10 på kvällen, sen när vi kliver upp det varierar väldigt, idag klev vi upp vid 8 men då hade vi legat vakna och myst i 1 tim på morgonen.


 

LIten i stor vagn


 

Gó dubbelhakan!

Presentation


Norrlänning som flyttat till Danmark för kärlekens skull. Vardagen delas med min sambo, hund och en liten fröken som heter Tilde, född den 14 Oktober 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards