Alla inlägg den 24 maj 2013

Av Jenny - 24 maj 2013 22:30

Jag hittade en gammal exelfil med mina mått, den är 2 år gammal så nu blev jag mått igen och resultatet är:

Höft: +1 cm

Midja: +5 cm

Byst: +10 cm

Lite mer top-heavy nu alltså. Ja man har ju känt att kroppsformen har ändrats lite men att jag fått så mycket större byst var jag inte riktigt beredd på.


Annars så ligger jag på samma vikt nu som innan jag blev gravid, men när måtten var tagna där för 2 år sedan (innan Danmark) så var jag nog 5-6 kg lättare än nu. Verkar ju som extravikten nu ligger i överkroppen.


Men som sagt så känner jag mig nöjd, måste bara förnya garderoben lite så den passar mina nya former lite bättre.


Bilder på den nya magen, förstoras på egen risk :P

       

Min nya mage, lite degigare, men jag måste ändå säga att jag är nöjd med hur bra den har tagit ihop sig och det händer fortfarande grejer. Sen tycker jag själv att det inte blev så farligt med bristningarna :)


En annan sak som slog mig idag var att jag nu har bättre förståelse för att jag behöver större kläder och jag är ok med det, det var faktiskt jobbigare när jag var gravid.. märkligt men jag hade så svårt att acceptera att jag växte på andra ställen än just magen och jag hade det verkligen jobbigt med att köpa några storlekar större kläder.. Mycket konstigt såhär i efterhand.


 

Av Jenny - 24 maj 2013 22:08

Det går fortsatt framåt med maten och Tilde smakar det mesta med god aptit, även om det än inte kommer massor i magen.


Favoriterna är

- Tomat

- Paprika i alla dess färger och som både rå och tillagad

- gruka

- kött, nöt, gris och kyckling allt smakar gott fast nöt har nog varit det bästa

- Apelsin, det är en stor hit!

- Feta ost, geggigt men tydligen gott

- Potatis, kokt

- Broccoli

- Köttfärssås

Ja ni förstår att det mesta som serveras går hem :)


Det som av någon anledning bara hamnar på golvet utan tur till munnen...

- Pasta

- Ägg


Sen är det ju det där med gröt och annan skedmat (när vi håller i skeden), det går inte, munnen den bara stängs...

Sen är hon inte så så peppad på banan.. eller sista gångerna vi testade iaf, det var ju nu några dagar sedan.


Men generellt kan man iaf konstatera att hon gillar mat med mycket smak :)

Mat
Av Jenny - 24 maj 2013 21:07

Iband undrar man ju om det inte är det som finns i tuttarna... Kan säga att vi sällan möter annat tappade hakor och faschination över hennes storlek och ja man måste ju erkänna att bebisar som man tidigare tyckt varit runda helt plötsligt inte alls ser speciellt stora ut och "normal"-stora barn ser verkligen tunna ut. Fick idag jämföra lår på Tilde och en tjej på 2,5 och dom hade lika grova lår! Nu vet jag ju att det kommer en period med mer växt på längden så det är kanske inte så anmärkningsvärt, eller?


 

Gotjejen i det härliga sommarvädret som vi hade för några dagar sedan.

Av Jenny - 24 maj 2013 20:55

Idag hamnade till och med jag på en outfilbild!! Även om det absolut inte var något speciellt annat än att jag inte hade mjukisar på ;)

    

Turkosa byxor från vila, dubbla vita linnen och en tunn mörkblå cardigan som tydligen har fått hål i fickan...


Presentation


Norrlänning som flyttat till Danmark för kärlekens skull. Vardagen delas med min sambo, hund och en liten fröken som heter Tilde, född den 14 Oktober 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards